Inlägg från: Sheboo |Visa alla inlägg
  • Sheboo

Lämna Ragdoll 8 timmar?

Hej

Jag kan hålla med många i tråden. Det är viktigt när du skaffar en kattunge att du är hemma mycket, framförallt under den första tiden, både för kattungen och för din och din familjs skull. Du antyder att du vill ha en gosig familjemedlem och det lättaste sättet att få det, oavsett om du skaffar en eller två är att vara hemma med kattungen/arna i början. Om du inte har möjlighet att vara hemma med kattungen nu, mer än till helgen så kanske du borde överväga att skaffa kattunge under en längre ledighet istället?

Jag har haft en ensam katt och skaffade en katt till först när han var 3 år och det fungerade utmärkt. Men det är olika från katt till katt, alla katter är individer och en del trivs kanonbra med en kompis och en del inte alls. Som någon nämnde kan det helt klart vara lättare att skaffa två kattungar samtidigt men kompisen ska inte ses som ett substitut för din och din familjs närhet. 

Mitt tips är att prata med uppfödaren om det och förklara din situation, hon/han har antagligen en hel del erfarenhet om kattungar till nya hem och kan säkert ge förslag på lösningar!

Svar på tråden Lämna Ragdoll 8 timmar?