• Flickan och kråkan

    Minsta knäskyddet (ej skada, stötdämpning)

    Hej!

    Jagar ett riktigt litet och smidigt knäskydd till en liten pinnig snart 7-åring som åker konståkning. Det finns ju ett par handbollsskydd som borde kunna fungera, men även dem jag hittat i xxs verkar i största laget. Han har en omkrets på knät på 23 cm. De minsta jag har hittat genom att söka på nätet är 25,5......

    Borde finnas fler små aktiva barn med inte alltför kraftig benstomme . Tacksam för alla tips.

  • Svar på tråden Minsta knäskyddet (ej skada, stötdämpning)
  • cosinus

    Funkar såna man har till inlines?

    Vi har några olika modeller, kan kolla hemma ikväll vad det är för märken och sätter man skydden som är tänkta för armbågarna runt benen så passar det på min superspinkiga 6-åring :)

  • Flickan och kråkan

    Ja, det är kanske armbågsskydd man ska satsa på......

    Är inte inlinesskydd ofta hårda? Jag vill ha mjuka, precis som dem man har till handboll. Behövs inga mastodont-skydd. Bara något som gör att fall dämpas lite. Och som är smidiga att röra sig i....

    Tack, ska kolla upp armbågsskydd lite mer.

  • cosinus
    Flickan och kråkan skrev 2014-10-09 11:44:15 följande:

    Ja, det är kanske armbågsskydd man ska satsa på......

    Är inte inlinesskydd ofta hårda? Jag vill ha mjuka, precis som dem man har till handboll. Behövs inga mastodont-skydd. Bara något som gör att fall dämpas lite. Och som är smidiga att röra sig i....

    Tack, ska kolla upp armbågsskydd lite mer.


    Jo inlinesskydd är hårda, dock har iaf mina ungar tyckt de varit helt ok att röra sig i. Men jag förstår vad du menar, det är säkert ännu bättre med mjuka skydd i ert fall.

    Ja jag tänker att det kan vara värt ett försök iaf, bäst är ju om man kan prova, då ser man ju direkt om de kan funka på knäna.
Svar på tråden Minsta knäskyddet (ej skada, stötdämpning)