• Orre

Vinterkläder

cloudberry79 skrev 2014-11-03 13:59:48 följande:
    Hestra har grymt bra vinterhandskar (med urtagbart ullfoder). Personligen föredrar jag Tornedalens textils vinterhandskar. De är inte vattentäta, men varma och perfekta för den lappländska vintern.

Vi bor där det blir extremt kallt på vintern, så här gäller ullunderställ, vanliga kläder, mellanlager (ulloverall eller fleece) och sen vinteroverall. Bra skor är ett måste (har provat det mesta, Kamik och Kuoma är favoritmärken här). Alla overaller vi haft har varit bra, bara man praktiserar nån sorts lager på lager-teknik. Vi har torra, kalla vintrar, men bor man söderut behöver man riktigt vattentäta kläder ytterst.

Finjackor har vi haft, men det känns som slöseri med pengar när de används max fyra gånger per år typ...
    Hestras handskar är superbra tycker jag :) 

De där kläderna på Little Jalo är ju urgulliga, hade passat min kusin :) 

Nu ska det shoppas julklappar!
  • Orre
    Ullebullen skrev 2014-11-28 11:35:50 följande:

Jag vet inte riktigt om jag tycker om vintern.Jag ogillar kylan! Men jag tycker om vinterkläder och att gosa in mig

Vintern är okej om det är rejält med snö annars kan det lika gärna va känner jag. Jag flyr landet efter jul och får mig lite värme! Men Julafton ska ju faktiskt firas hemma med nära och kära. 

Little Jalo verkar vara lite av ett lyxmärke har jag märkt, många kändisar som köper sina barnkläder från detta märke! Detta läste jag nyss på en blogg som heter just Lyx. Eller det kanske är mer en hemsida än blogg iof: lyx.se/en-vit-vinter
  • Orre
    TobiasOskarsson skrev 2014-12-05 15:02:40 följande:

Snygga kläder! Tack för tips, verkar vara ett bra märke, håller bra?

Det ska vara ett av de bättre märkena på barnkläder av vad jag har sett. Köp något och testa vetja! :)
Svar på tråden Vinterkläder