• MiaIa90

Du som försöker med Pergotime Höst 2014

Hej jag är inte gravid en men har föröskt få barn i 3år och ska äntligen få testa letrozole nu när mensne kommer i gång. 
    Och hoppas på de kan hjälpa, jag har pco ja med. 

• MiaIa90

Yes nu idag kom min mens så nu ska jag bara vänta två dagar till innan jag börjar ta Letrozole i 5dagar ajg hoppas de kommer gå bra. 
    Ska med göra ett till blodprov för att se om min köldkörtel hormon är nere eller om de är oki. 
    Någon mer av er som har testar Letrozole?

• MiaIa90
    Hearts76 skrev 2014-10-15 01:20:16 följande:
    Jag kör andra kuren med Letrozole, har tre Pergotimebarn sen tidigare :) Kul! Hoppas du är på g snart. Själv är jag på dag 10 efter pos ältest och funderar på att testa på torsdag redan, mår nästan illa av ångest :P
    Åhh hoppas de kan ha tagit sig håller tummarna hårt:).
    Vilka tabletter tyckte du var bäst prego eller Let?
    Blir första gången jag testar detta och blir en enkel kur först är lite nervös.
    Sedan ska jag göra ett till blodprov för de var antydan till underfunktion på körldkörtelns så dom ska dubbelkolla de.
  • MiaIa90
    Gweny skrev 2014-10-15 14:39:36 följande:
    Tar inte letrozole, dock tar jag levaxin för underfunktion av sköldkörteln, fick börja med det i år, har inte haft problem av det förr. Troligen mitt dåliga värde där, som gjorde att jag fick ma i somras. Efter 1 års försök blev vi oväntat gravida, trodde inte vi kunde själva, så slutade det så.... 

dåligt värde med sköldkörteln ökar risken för ma/mf, så viktigt det ligger bra även för "normala".  så hoppas ditt blodprov ligger bra.
    Hoppas jag får sådana tabletter mot sköldkörteln om de andra blodprovet nu visar underfunktion.
    har inte haft problem med de för 1,5år sedan då dom tog prov på de sist men bra odm kollar de så jag kan få hjälp med de med. 
    I morogn ringa gyn nu när mensen kom i går så man får komma dit på koll nu när ajg börjar med tablettrna i morgon. 
  • MiaIa90
    Hearts76 skrev 2014-10-15 21:08:03 följande:
    Tack! :) Kan säga att jag inte kunde hålla mig till lördag utan testade svagt positivt på tre tester i dag. Har dock tagit Ovitrellespruta för att ge ägget extra skjuts, och den kan ge falskt pos gravtest upp till tio dagar. Det är 12 dagar sen jag tog den. Så inget jubel än, vågar först tro det på fre-lör :) Isf har vi lyckats på andra försöket med Letrozole, med Pergo lyckades jag som sagt på femte, fjärde och tredje försöket (har tre barn).

Skillnade har varit mycket mindre biverkningar (svettningar, sömnsvårigheter), samt kortare cykler.

Håller tummarna för oss!
    Åhh hoppas de stämmer att de blir + i slutet av vecka håller tummarna:).
    Vad är de för sprutor kan man få sådan hjälp med?
    Hoppas jag slipper massa bivärkningar bara med varm skulle inte sitta fel fryser ofta. 
  • MiaIa90
    Hearts76 skrev 2014-10-15 21:36:06 följande:
    Jag har aldrig tagit ovitrellespruta förut, tror det var för att ägget började växa lite senare än vanligt och då tyckte doktorn att det var bra med lite extra hormoner. Sprutan hjälper ett moget ägg att släppa, vilket i mitt fall brukar vara problemet. De släpper inte. Man tar den samma dag som man får positiv ältest oftast. Jag är 38 år så jag har känt mig såå stressad (ny make som inte har barn), det vore nästan ofattbart att lyckas så här snabbt.
    Ahh då vet jag lite mer vadd e är för något är rätt ny på alla tabletter och hjälpmedel som finns fast att man har försökt få barn i lite mer en 3år nu. 
    Men hoppas mina tabletter kan hjälpa mig ska ringa gyn i morgon för att boka tid för ul vid äl ska börja emd tabletterna i morogn fick Letrozol utskrivet i stället för pregotime:).
  • MiaIa90

Grattis:). Vad för spruta fick du ta?
    Hoppas på de hjälper här med så man kan få en bebbe någon gång.

• MiaIa90

Oki då ska jag kolla upp den sprutan mer om de inte tar sig snart. Får de om jag får äl och ägget lossar av sig själv. Förälska få tag på Gyn i morgon.

Svar på tråden Du som försöker med Pergotime Höst 2014