• FrenchPear

Du som försöker med Pergotime Höst 2014

Hej!

Den eviga väntan.. Har vetat om att jag har pcos i ett år och har aldrig varit depp för det, förrän nu. Har just tagit min första kur pergotime och väntar på antingen graviditet eller mens i dagarna... Men jag känner mej så jäkla deppig! Är rädd att det inte ska funka.. Jag vill så gärna ha barn. Har försökt över ett och ett halvt år. Snälla kan inte någon dela med sig av lyckade historier? Hur har ni lyckats bli gravida med pcos?

Kram

• Svar på tråden Du som försöker med Pergotime Höst 2014
  • FrenchPear

Tack för hoppet Hearts76 :)

Fick negativt idag också. Tagit enkelkur pergo och vet inte om jag haft ägglossning eller när.. Så vet ej när mensen ska komma. På dag 13 gjorde jag VUL där de så en äggblåsa på 15mm. Jag vet inte vad som händer i kroppen alls.. Lite ömma bröst, ilningar i ländryggen.. Ingen mens i sikte.

Fick inte biverkningar av pergo. Kanske lite svettigare än vanligt men inget märkvärdigt.

• Gweny
    snappisnapp skrev 2014-10-14 19:50:15 följande:

Tar du enkelkur? Hur länge har ni försökt?

Ja enkelkur, fått äl bägge ggr. Vi har försökt i 1,5 år. Så väldigt frustrerande. Själv då?
  • snappisnapp
    Gweny skrev 2014-10-14 20:20:28 följande:

Ja enkelkur, fått äl bägge ggr. Vi har försökt i 1,5 år. Så väldigt frustrerande. Själv då?

Usch ja, frustrerande är bara förnamnet. Vi har försökt i ett år ganska så exakt.
  • snappisnapp
    FrenchPear skrev 2014-10-14 20:07:59 följande:

Tack för hoppet Hearts76 :)

Fick negativt idag också. Tagit enkelkur pergo och vet inte om jag haft ägglossning eller när.. Så vet ej när mensen ska komma. På dag 13 gjorde jag VUL där de så en äggblåsa på 15mm. Jag vet inte vad som händer i kroppen alls.. Lite ömma bröst, ilningar i ländryggen.. Ingen mens i sikte.

Fick inte biverkningar av pergo. Kanske lite svettigare än vanligt men inget märkvärdigt.

Vilken dag är du på nu? Håller alla tummar för dig!
  • FrenchPear

Idag är jag på dag 32. Det står i mina papper från gyn att mensen bör komma runt dag 30. Om den inte kommit dag 40 ska jag ta ett gravtest och ringa gyn oavsett resultat. Så vi får väl se vad det blir av det här..

Får jag ingen mens och inte är gravid så blir det en kur provera för att få en blödning o sen sätta igång med dubbelkur pergo.

• MiaIa90

Yes nu idag kom min mens så nu ska jag bara vänta två dagar till innan jag börjar ta Letrozole i 5dagar ajg hoppas de kommer gå bra. 
    Ska med göra ett till blodprov för att se om min köldkörtel hormon är nere eller om de är oki. 
    Någon mer av er som har testar Letrozole?

• Hearts76
    MiaIa90 skrev 2014-10-14 22:49:48 följande:

Yes nu idag kom min mens så nu ska jag bara vänta två dagar till innan jag börjar ta Letrozole i 5dagar ajg hoppas de kommer gå bra. 

Ska med göra ett till blodprov för att se om min köldkörtel hormon är nere eller om de är oki. 

Jag kör andra kuren med Letrozole, har tre Pergotimebarn sen tidigare :) Kul! Hoppas du är på g snart. Själv är jag på dag 10 efter pos ältest och funderar på att testa på torsdag redan, mår nästan illa av ångest :P
  • MiaIa90
    Hearts76 skrev 2014-10-15 01:20:16 följande:
    Jag kör andra kuren med Letrozole, har tre Pergotimebarn sen tidigare :) Kul! Hoppas du är på g snart. Själv är jag på dag 10 efter pos ältest och funderar på att testa på torsdag redan, mår nästan illa av ångest :P
    Åhh hoppas de kan ha tagit sig håller tummarna hårt:).
    Vilka tabletter tyckte du var bäst prego eller Let?
    Blir första gången jag testar detta och blir en enkel kur först är lite nervös.
    Sedan ska jag göra ett till blodprov för de var antydan till underfunktion på körldkörtelns så dom ska dubbelkolla de.
  • Gweny
    MiaIa90 skrev 2014-10-14 22:49:48 följande:

Tar inte letrozole, dock tar jag levaxin för underfunktion av sköldkörteln, fick börja med det i år, har inte haft problem av det förr. Troligen mitt dåliga värde där, som gjorde att jag fick ma i somras. Efter 1 års försök blev vi oväntat gravida, trodde inte vi kunde själva, så slutade det så.... 

dåligt värde med sköldkörteln ökar risken för ma/mf, så viktigt det ligger bra även för "normala".  så hoppas ditt blodprov ligger bra.
  • MiaIa90
    Gweny skrev 2014-10-15 14:39:36 följande:
    Tar inte letrozole, dock tar jag levaxin för underfunktion av sköldkörteln, fick börja med det i år, har inte haft problem av det förr. Troligen mitt dåliga värde där, som gjorde att jag fick ma i somras. Efter 1 års försök blev vi oväntat gravida, trodde inte vi kunde själva, så slutade det så.... 

dåligt värde med sköldkörteln ökar risken för ma/mf, så viktigt det ligger bra även för "normala".  så hoppas ditt blodprov ligger bra.
    Hoppas jag får sådana tabletter mot sköldkörteln om de andra blodprovet nu visar underfunktion.
    har inte haft problem med de för 1,5år sedan då dom tog prov på de sist men bra odm kollar de så jag kan få hjälp med de med. 
    I morogn ringa gyn nu när mensen kom i går så man får komma dit på koll nu när ajg börjar med tablettrna i morgon. 
Svar på tråden Du som försöker med Pergotime Höst 2014