• Anonym (skriv på)

Arbetskläder till förskolor! Skriv på!

Med sambo i yrket så måste jag insistera, förstår inte varför hushållet ska bekosta hennes arbetskläder medan jag får mina som inte är billiga alls från arbetsgivaren

initiativet.malmo.se/epetition_core/community/petition/2888

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-10 20:09
    Nu när jag tänker på det, alla som håller med delar på facebook ;)
  • Svar på tråden Arbetskläder till förskolor! Skriv på!
  • Anonym (Förskollärare)

Bra där! Som man sliter kläder.. Tvättar sönder dem. Kan sällan ha samma kläder två dagar i rad. Man ska ha kläder och skor för alla väder och årstider. Dyrt!

• Anonym (-)
    Anonym (Förskollärare) skrev 2014-10-10 20:01:19 följande:
    Bra där! Som man sliter kläder.. Tvättar sönder dem. Kan sällan ha samma kläder två dagar i rad. Man ska ha kläder och skor för alla väder och årstider. Dyrt!
    Precis som alla andra behöver ha då.
    Det är en god tanke, men i så fall har alla rätt till arbetskläder.
  • Anonym (Förskollärare)

Men har inte de flesta yrkeskategorier arbetskläder? Alltså i yrken där man riskerar att förstöra sina egna kläder. Jag arbetar med 17 st 1 och 2-åringar. Jag sitter i sandlådor, får mat, ibland kiss, bajs och snor på mig. Jag förväntas ha kläder som inte väcker anstöt men som är lätta att röra sig i.

• Anonym (skriv på)
    Anonym (Förskollärare) skrev 2014-10-10 20:10:05 följande:

Men har inte de flesta yrkeskategorier arbetskläder? Alltså i yrken där man riskerar att förstöra sina egna kläder. Jag arbetar med 17 st 1 och 2-åringar. Jag sitter i sandlådor, får mat, ibland kiss, bajs och snor på mig. Jag förväntas ha kläder som inte väcker anstöt men som är lätta att röra sig i.

Precis så, skulle jag behöva bekosta mina egna arbetskläder skulle jag begära löneförhöjning som inte ni kan göra.

• pigglet
    Anonym (-) skrev 2014-10-10 20:06:52 följande:
    Precis som alla andra behöver ha då.
    Det är en god tanke, men i så fall har alla rätt till arbetskläder.
    Äh, det stämmer väl inte? Vilka andra yrken behöver kläder att vara ute i i minst 2-4 timmar/dag i alla väder? Vinter - 15 grader: vinterskor, varma kläder, handskar, mössa. Allt blir snorat på.
    Regn: Stövlar, regnkläder, vattentäta vantar. Allt blir snorat och geggat på.

Inne som sagt, snor, bajs, blod, tårar, mat, färg, lim. Smuts när man kryper runt i hallen och hjälper barnen med galonisar, stövlar osv.

Vilken annan grupp jobbar så och har INTE arbetskläder?

Och varför skulle man behöva arbetskläder på kontor, i affär, buss osv? Eller vilka yrken menar du skulle ha behov?
  • lostinspace

På en förskola i Göteborgsområdet gjorde man som så en regnig dag att man klippte upp sopsäckar och trädde över sig en regnig dag och gick ut och lekte med barnen. När föräldrarna kom och såg detta fick chefen naturligtvis samtal och kom springande och undrade vad som stod på.

Det tog inte lång tid innan de hade riktiga arbetskläder

• citronträd
    pigglet skrev 2014-10-10 20:29:10 följande:
    Äh, det stämmer väl inte? Vilka andra yrken behöver kläder att vara ute i i minst 2-4 timmar/dag i alla väder? Vinter - 15 grader: vinterskor, varma kläder, handskar, mössa. Allt blir snorat på.
    Regn: Stövlar, regnkläder, vattentäta vantar. Allt blir snorat och geggat på.

Inne som sagt, snor, bajs, blod, tårar, mat, färg, lim. Smuts när man kryper runt i hallen och hjälper barnen med galonisar, stövlar osv.

Vilken annan grupp jobbar så och har INTE arbetskläder?

Och varför skulle man behöva arbetskläder på kontor, i affär, buss osv? Eller vilka yrken menar du skulle ha behov?
  • Anonym (skriv på)

puff puff

Svar på tråden Arbetskläder till förskolor! Skriv på!