• Tejasmamma

Lampa till vardagsrum!

Vad har du för taklampa i vardagsrummet? 
    Vi har uttag för två lampor, det ena över bordet i vardagsrummet och det andra mitt i rummet. Kommer verkligen inte på en snygg lösning på det hela så behöver lite inspiration! 

Tejasmamma.se Tävla om en goodiebag till ett värde av 800kr!
  • Svar på tråden Lampa till vardagsrum!
  • N3NN3

Har också två uttag men använder bara det ena. Har en takkrona

• N3NN3

Förra ägaren hade två lampor och de ser ut så här

• Tejasmamma

Jag har funderat på att ställa ett mindre matbord under utag 2 endast för att kunna sätta två likadana lampor i rummet. Blir ju fel en som bara hänger rätt ner i rummet =(

• Eluttaget

Måste du använda båda då?
    Du kan ju stänga en? Dra om båda så du får EN där du vill ha den? Dra en till, så du får tre på raken? ;P

• Tejasmamma

Jag bor i hyresrätt, han innan oss har satt in ett nytt tak och dragit så att vi har två ist för en, skulle kosta ganska mycket vid flytt om vi ändrar =(

• LollllllisPopppppis

Ni kan ju bara stänga det uttaget. Man måste ju inte använda det bara för att det finns där.

Eller så har du en hängande lampa över bordet och en nätt liten plafond i det andra uttaget.

För övrigt så kostar det er inget alls, utöver en utbildad elektrikers timlön. Man behöver liksom inte riva taket bara för att dra om elen.

Dock anser jag att det enklaste ni kan göra är att bara stänga det uttaget ni inte vill använda.

Skruva bort honan i taket och sätt dit en rund plastbricka.

• Cecese

Jag har också 2 uttag i taket men ingen taklampa alls. Inte måste man ha en taklampa bara för att det finns uttag. Det funkar bra med fönsterlampa och två bordslampor, det ger lagom med belysning. Jag funderar dock på att skaffa en med bra belysning eftersom jag oftast sitter i soffan och gör läxor och då skulle det vara bra att ha. 

• Tejasmamma

Det är ju det att uttagen sticker ut 1dm från själva taket så ser jätte fult ut utan lampor =(

Svar på tråden Lampa till vardagsrum!