Hur bakar man snygga bullar?
Hur gör man snygga kanelbullar, så där runda och jämna som på bagerierna? Mina blir alltid goda men ruskigt skeva och fuls i formen. Tips?
Hur gör man snygga kanelbullar, så där runda och jämna som på bagerierna? Mina blir alltid goda men ruskigt skeva och fuls i formen. Tips?
Se till att kavla ut degen så att den är lika platt överallt. Sen kan du ju skära runt kanterna så att det blir en jämn rektangelformed deg innan du har på innehållet. Rulla sedan degen lika tätt överallt och skär sedan bullarna i exakt lika stora bitar.
Några tips:
Jag brukar platta till bullarna då jag lagt dem i formarna. Då tycker jag att de jäser och blir gräddade jämt. Och blir fina i formen.
jag skulle mer vilja veta hur man gör de där superstora bullarna som finns att köpa :)
Jag brukar platta till bullarna då jag lagt dem i formarna. Då tycker jag att de jäser och blir gräddade jämt. Och blir fina i formen.
jag skulle mer vilja veta hur man gör de där superstora bullarna som finns att köpa :)
Jag klipper mina bullar och alla förundras över hur fina de är! En till höger,en till vänster,en i mitten över-klipp av.
Tack för alla svar! Toksnygga blev de idag! Jag såg till att runda till dem innan jag la dem i formarna, plattade på toppen och såg till att de låg luftigt på plåten.