Celines Essence skrev 2014-10-20 06:02:36 följande:
Om du anser att porr levererar den kroppstyp män vill ha, vill de allra flesta män ha hårdsminkade opererade kvinnor, med stora eller medelstora väldigt fasta bröst. Tror du verkligen själv att det är vad män allra helst ser? Jag vet många män som föredrar naturliga bröst och många män ger uttryck för det här i forumet. Dessutom värdesätter många män annat än bröststorlek mer.
Att amatörporren ökar visar att de stereotypa kropparna i porren inte är det viktigaste.
De män jag menar som berättar om stora bröst/kvinnor är de gillar större och hängiga bröst än vad som är det vanliga i porr.
Jo visst finns det fortfarande en övervikt av män uttrycker sig vilja ha stora bröst, men det finns goda exempel här som verkligen visar att även kvinnor med små bröst är sexiga. Det är glädjande.
Ja. Jag tycker att det är fint att alla kroppstyper är välkomna tex i Helkroppstråden och de män som är där är uppmuntrande. Tyvärr dyker det upp personer där som även är ute efter att såra. Det är tråkigt.
Om jag som kvinna lägger upp en bild på en putade rumpa eller en bild där jag visar en del av brösten är jag med i leken. Jag räknar med att få sexuella kommentarer. Vi är inte dumma vi kvinnor. Vi väljer själva vilja bilder vi vill visa upp och alla bröst typer är välkomna. Det tycker jag är bra.
Nej, porrindustrin levererar det kunderna oftast efterfrågar. Om du anser att alla män är porrindustrins kunder, så får det stå för dig. Om du anser att alla män alltid vill ha/genomföra i verkligheten det de ser på film, så får det stå för dig. Jag har heller aldrig påstått att bröststorlek är det primära i mäns val av partner, du är väldigt intresserad av att skapa någon form av meta-diskussion som du väljer att svara på istället för det som verkligen står där. Varför?
Goda exempel på att, om jag gissar lite vilt här, smala kvinnor med små eller stora bröst, och lite mulliga kvinnor med stora bröst är de som får flest kommentarer? Och det är inte oftast kroppen i sig, utan gärna sexuellt utmanande poser som får flest kommentarer? Vad säger det dig om likriktningen som sker även i helkroppstråden?
Jag citerar dig:
Celines Essence skrev 2014-10-19 22:23:16 följande:
Det är beklämmande att läsa hur du får det att låta så självklart att kvinnors kroppar ska visas, och kanske anpassas, efter mäns önskemål.
Det är faktiskt du som anser att det är självklart och fint att kvinnor skall visa sina kroppar, och kanske anpassas, efter mäns önskemål. Är inte det beklämmande så säg? Män vill så gärna se, självklart skall kvinnor anpassa sig och visa och uppfylla random killars önskemål. Nej, ni är inte dumma ni kvinnor, ni väljer själva att visa och anpassa er. Att alla brösttyper är välkomna är inte samma sak som att alla brösttyper känner sig välkomna.