• PLSB

"spolning" av livmoder/ äggledare

Jag har också blivit spolad, som ett sista steg i vår utredning om varför vi inte blev gravida. Jag hade jättefina äggledare och bra genomgång. Vi hamnade i kö för ivf (trots att man inte hittat några 'fel' varken hos mig eller mannen) men något lite magiskt var det allt med spolningen, för direkt efter plussade vi, och nu är jag i v 25...

• PLSB

Det är lätt att bli lite bitter, det är ok. Jag hade svårast för de som blev gravida direkt, på typ första försöket, när man själv kämpat så länge. Ägglossnings sex är ju inte alltid det mest insiprerade, månad efter månad efter månad.

MEN det finns jättemycket hjälp att få som ofrivilligt barnlös, så förr eller senare blir det eran tur också :)

• PLSB

Tråkigt att höra! Men ge inte upp än, en av två är bättre än ingen :)

Här behövde man ha ett bmi under 30 för att få göra spolningen, men det var samma gräns för ivf.. dumt om det skiljer sig mellan län :s

• PLSB

Om du väger väldigt mycket kan man alltid göra en gastric, för att sen kunna göra ivf, eller själv försöka gå nrr till gränsen, även om det kanske är mycket jobb med båda... men fabriken är ju inte helt stängd så att säga.. har en vän utan livmoder, henne är det lite värre med.. ge inte upp säger jag bara :)

Svar på tråden "spolning" av livmoder/ äggledare