• Jordgubb90

gravid v11 orolig, någon som kan lugna mig?

Idag gick jag in i vecka 11. Har tidigare känt växtvärk (molande värk), men idag började jag känna mer som stickningar. Gör ont när jag drar upp benen mot magen och önmar när jag trycker på nederdelen av magen. Är det normalt???? :O

• Svar på tråden gravid v11 orolig, någon som kan lugna mig?
  • suss85

Det växer,stretar,stramar och sticker. Va lugn så länge du känner att det händer nått. Så länge det inte gör extremt ont. Men du vet det växer en bebis där inne likaså livmodern så nått måste man ju känna :)

• Jordgubb90

Tack för era svar. Jag är gravid med första barnet så har ingen aning om vad som är normalt. Men känns skumt när känslan förändras över en dag. Den här typen av stickningar/ömhet känner jah inte igen sen tidigare veckor. Men vad hos BM för en vecka sedan och såg bebis på vul och då såg allt bra ut och hjärtat tickade. Men är rädd för att något hänt nu när det börjat ömma så. :-/

• suss85

Jag var skit nojig när jag väntade sonen. Han är 2år nu och ska (om allt går bra) bli storebror i sommar.

Jag tror dona krämpor är helt normala. Så länge du inte får superont.

• Jordgubb90
    suss85 skrev 2014-10-12 21:36:58 följande:

Jag var skit nojig när jag väntade sonen. Han är 2år nu och ska (om allt går bra) bli storebror i sommar.

Jag tror dona krämpor är helt normala. Så länge du inte får superont.

Åh vad härligt! Och grattis till graviditeten :) Nej det gör inte direkt ont utan känns mer obehagligt! Men är superorolig hela tiden. Trodde det skulle vara mysigt att vara gravid men än så länge är jag bara nojig. Blir man någonsin lugn och kan njuta av att vara gravid?
  • kiriaki
    Jordgubb90 skrev 2014-10-12 22:12:36 följande:
    Åh vad härligt! Och grattis till graviditeten :) Nej det gör inte direkt ont utan känns mer obehagligt! Men är superorolig hela tiden. Trodde det skulle vara mysigt att vara gravid men än så länge är jag bara nojig. Blir man någonsin lugn och kan njuta av att vara gravid?
    Nej det blir man inte haha. Annu varre blir det nar man har fatt barn.. Ar gravid med andra barnet nu, nojjigare an med forsta och vaknar fortfarande mitt i natten och kollar sa att sonen som ar 18 manader lever Drömmer
  • Jordgubb90
    kiriaki skrev 2014-10-12 22:29:53 följande:
    Nej det blir man inte haha. Annu varre blir det nar man har fatt barn.. Ar gravid med andra barnet nu, nojjigare an med forsta och vaknar fortfarande mitt i natten och kollar sa att sonen som ar 18 manader lever Drömmer
    Åh Gud vad jobbigt. Hur lär man sig leva med oron?
  • LyckligaLina

Man slutar aldrig oroa sig. När väl barnet är fött fortsätter oron fast med annat. Man får lära sig tygla nojjor och oro, vad är farligt på riktigt och vad ska man försöka släppa..

I min 1a graviditet hade jag typ som mensvärk genom nästan hela graviditeten.

• kiriaki
    Jordgubb90 skrev 2014-10-12 22:33:04 följande:
    Åh Gud vad jobbigt. Hur lär man sig leva med oron?
    Sa fort ditt barn ler eller skrattar eller sover sott eller lar sig nagot nytt sa ar det som att hela du tvattas ren fran all stress och oro! Sen borjar det om igen men det gor liksom inget for det kommer nagon ny underbar grej :D Jag oroar mig for bebisen i magen hela tiden (gar in i v.26 imorgon), sen sparkar han och da fylls hela jag med gladje.. sen sover han lite dar inne och da oroar jag mig, sen sparkar han igen.. osv osv :D Just nu ar jag dock oerhort glad for min aldsta son sover! Jippi! haha. Jag alskar honom men det ar himla skont nar han sover sa att jag far vila lite Solig
  • suss85

Välkommen till föräldraskapey. Nee man söutar inte oroa sig men efter första ul blir man lite lugnare ?

• ChiliFrö

Jag hade inga symtom förän v16 när magen kom. Trodde nästan inte ens jag var gravid på riktigt men hon bm i v 12 hörde vi hjärtljuden så någon va ju där inne ;9

Sen när magen växte så man kunde känna och faktiskt se att de va på riktigt blev jag lugnare! Nu är dottern 1,5 och ska bli storasyster i juni hoppas vi och nu känner jag tvärtom mot andra att jag är ännu lugnare, har ju burit fram ett friskt barn så varför skulle de inte gå igen :)

När jag blev sjukt nojjig förra gången brukade jag tänka att människor har varit gravida och fött barn i alla tider så varför skulle inte jag klara de? 

Kanske inte till någon hjälp med hoppas det är något bra som kan trygga dig lite :)

Grattis på dig! Det är en underbar resa när man känner att man kan fokusera på det positiva och tränga undan oron!Hjärta

Svar på tråden gravid v11 orolig, någon som kan lugna mig?