Min son vägrar att bajsa-vad göra.
Min son är 4 år gammal. Han blev torr vid 2 1/2 årsålder och avvänjningen gick väldigt lätt och smidig. Förrutom att han direkt fick problem med bajseriet. Han började att hålla sig, ville bajsa i badkaret. Sedan var det en kort period som han bajsade på toaletten. Nu sedan ngra månader tillbaka är det värre än värst. Han vill inte bajsa någonstans utan håller sig i en vecka tills han inte kan hålla emot längre. Då har han i några dagar gått och ojjat sig, vet inte vad han vill och ligger bara i soffan och vill se på TV. Vi har av vår läkare fått rekomendationer på att ge lactulos som ska göra att det inte blir hårt. Men hans problem är inte att han är hård, även fast avföringen sipprar ut så kniper han allt vad han kan för att det inte ska komma ut. När vi sätter han på toaletten får han fullkomligt panik och vill därifrån. Jag och min man är nu mer eller mindre knäckta och slutkörda av det här. Vi kan inte planera att åka och göra saker för det går inte att göra något när han är så här. Det handlar då om flera dagar upp till en vecka. Vad ska vi göra?? Vi får en ny liten bebis i mitten av april och det vore skönt om det kunde bli bättre till dess.