• annut

Min son vägrar att bajsa-vad göra.

Min dotter har alltid klarat kisseriet men bajseriet har hon först nu 3,5 år gammal fått kläm på, fast hon höll sig inte hon bajsade i trosan, rätt ut var hon än var till våran och dagispersonalens fasa. Vi fick snabb laxerande medel fast hon aldrig varit hård i magen utan för at hon ska få det och sen känna när hon sitter på pottan att dte inte är någon fara att bajset kommer ut där och när man gett laxerande så kan dem ju inte hålla i mot och dem behöver heller inte kämpa för att få ut det. Hon slutatde med blöja dagtid vid 2 år och sen dess har hon bajsat i trosan varje dag, nattetid slutade hon vid 2,5 år utan problem. I början sten vägrade vi ta på henne blöja utan låta henne gå runt och tycke det är äckligt med bajs i trosan men det tyckte inte hon, utan gick runt med det till någon tog bort det, när hon var 3 år så bytte vi dagis och dem ville ha på henne blöja när hon var ute tille hennes fasa, men hon godtog det ändå, Vi har bara gett laxerande då och då inte ofta men det har sakta gått framåt för henne, sen har vi haft ett papper på toadörren och där har hon fått ett klistermärke varje gång hon varit duktig och bajsat på pottan. Nu är papparet överfullt och hon visat stålt upp det till alla som kommer till oss. Vi har inte kunnat stressa henne men lite småknep får man ju ta till även om man har slitit sitt hår ibland.(hon går alltid på pottan, våran toalett är en handikappanpassad och därför är väldigt hög)

Lycka till Och ha tålamod det är inget man gör i en handvänning. Skriv gärna i min gäst bok om du vill få mera och mer ingående tips.

Oj vad lång det blev.

/Anna

Svar på tråden Min son vägrar att bajsa-vad göra.