• Elderberry

En död malfjäril, skäl att storstäda hela klädkammaren?

Jag hittade nyss en död malfjäril på en av mina halsdukar i hallen, jag har inte sett några förut, inte märkt av några hål i mina textilplagg och jag vet inte hur larvarna ser ut men det föll inte ut något från halsduken när jag skakade den.

Jag kollade mina andra plagg i hallen och i klädkammaren men ser inga andra malfjärilar.

Bör jag storstäda bland alla textiler pga att jag hittade en död?

• Svar på tråden En död malfjäril, skäl att storstäda hela klädkammaren?
  • Birgitta02

Är du säker på att det är en mal och inte bara nån typ av nattfjäril som råkat förirra sig?

• Elderberry
    Birgitta02 skrev 2014-10-13 15:36:53 följande:
    Är du säker på att det är en mal och inte bara nån typ av nattfjäril som råkat förirra sig?
    Jag har tittat på den ett bra tag och jag måste säga att den ser väldigt mycket ut som en sån typ av mal. Blekgul och liten.
  • Elderberry

hmm, ja det kanske vore nåt

• Common sense

Billigare att testa malfällan än att ringa Anticimex direkt. Speciellt eftersom du inte är säker på om det är ett problem eller ej  än.  Glad

• Elderberry

Haha, jaa, det är det nog :P Jag har märkt av silverfiskar i klädkammaren men aldrig mal, så jag vet inte vad jag ska tro.

Man kan ju köpa sån där doftblock också som kan hålla diverse ohyra borta, låter ju rätt praktiskt, men vart köper man sånt? Om någon vet så säg det gärna :)

• Elderberry

Tack :) Det finns inte att köpa i vanliga fysiska affärer då? Jag är lite smått paranoid av mig

Jag får nog fundera på det där.

Svar på tråden En död malfjäril, skäl att storstäda hela klädkammaren?