• Isamia

Är du anti SD men vill inte bo i förorten som är invandrartät? varför?

Ni lever ju inte direkt som ni lär...

Och varför är ni så fruktansvärt hatiska själva mot SD? Man möter väl inte hat med hat?! Inte konstigt att de får så mycket röster... Ju mer folk avskyr dom och tar avstånd och håller på, desto mer röster får dom! När ska folk fatta detta?!?
    Inte ens våra politiker fattar ju... (De övriga partierna)

Jag är själv sosse och är uppväxt i en invandrartät förort. Har inga problem med att bo så själv. Hetsar inte upp mig över SD även om jag inte håller med dom.

Allvarligt talat så är de som inte kan tänka sig bo i förort särskilt trovärdiga i sitt avståndstagande mot SD!

• Svar på tråden Är du anti SD men vill inte bo i förorten som är invandrartät? varför?
  • Centurione
    tobbe01 skrev 2014-10-25 07:19:17 följande:
    Spelar det ngn roll vilken "instans" som gör det? Kanske finns det en särskild liten grupp inom kommunerna som just har hand om lägenheter till invandrare? Spela roll! Den stora frågan är väl hur lägenheterna ska räcka till åt, i första hand, alla invandrare och sedan också åt alla ungdomar som vill ha ett eget boende? 
    ...för att inte tala om alla kvinnor som vill skilja sig/separera... Samtliga partier som påstår sig vara feministiska, borde ju i alla fall sätta DEN gruppen främst av alla.
  • Donum
    tobbe01 skrev 2014-10-25 07:19:17 följande:

Spelar det ngn roll vilken "instans" som gör det? Kanske finns det en särskild liten grupp inom kommunerna som just har hand om lägenheter till invandrare? Spela roll! Den stora frågan är väl hur lägenheterna ska räcka till åt, i första hand, alla invandrare och sedan också åt alla ungdomar som vill ha ett eget boende? 

Ja, jag tycker att det spelar stor roll vem som gör vad, i synnerhet när det påstås att somliga instanser inom kommunen delar ut lägenheter till "invandrare" men de i verkligheten inte gör det. "Kommunen" är otroligt luddigt.

Det beror förstås på var man bor. Det finns väldigt många orter och kommuner som har gott om lägenheter.
  • tobbe01
    Donum skrev 2014-10-25 14:01:54 följande:
    Ja, jag tycker att det spelar stor roll vem som gör vad, i synnerhet när det påstås att somliga instanser inom kommunen delar ut lägenheter till "invandrare" men de i verkligheten inte gör det. "Kommunen" är otroligt luddigt.

Det beror förstås på var man bor. Det finns väldigt många orter och kommuner som har gott om lägenheter.
    Fattar inte vad du är ute efter. Hur tänker du att invandrare får bostäder? Köper de den själva? Eller hur menar du?
  • Unis
    Rataxes skrev 2014-10-24 20:20:01 följande:
    Skulle gärna bo i en mångkulturell förort om den var sammansatt ungefär som på Östermalm. Jag tycker t.ex det är rätt trevligt att gå och handla mat på Sabis i Fältöversten och höra en massa olika språk talas i affären.
    Handlar också på Sabis emellanåt men hör sällan olika språk talas i den affären. Det jag hör är alltid svenska.
  • tobbe01
    Unis skrev 2014-10-25 17:52:33 följande:
    Handlar också på Sabis emellanåt men hör sällan olika språk talas i den affären. Det jag hör är alltid svenska.
    Va trist. Finns det inga härliga butiker i ngn förort där du kan få njuta av andra tungomål?
  • Unis
    tobbe01 skrev 2014-10-25 19:33:09 följande:
    Va trist. Finns det inga härliga butiker i ngn förort där du kan få njuta av andra tungomål?

Visst finns det. Men jag åker aldrig dit.
  • Rataxes
    Unis skrev 2014-10-25 17:52:33 följande:
    Tycker alltid att man hör franska, engelska, tyska m.m. där.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • fru noren

Hm, vilken svår fråga. Har inget emot invandring eller andra kulturer, är själv uppvuxen i en kommun med mycket turkar. Men däremot så vet jag ju att vissa invandrartäta kommuner är oroliga med mer våldsrelaterad kriminalitet... Det finns dom få rötägg som förstör ryktet för vissa kommuner och det är väl till viss del förståeligt att man vill undvika dom då.

• Unis
    Rataxes skrev 2014-10-26 16:23:56 följande:
    Tycker alltid att man hör franska, engelska, tyska m.m. där.

Jaså, det är säkert under sommaren då, med alla turister?
  • FiaMedFunkk

Janne KGB njuter av livet på det mångkulturella Östermalm. Man kan ju hoppas att ett flyktingläger öppnas på Gärdet, så folk kan visa sin solidaritet.

• Rataxes
    Unis skrev 2014-10-26 17:21:35 följande:

Jaså, det är säkert under sommaren då, med alla turister?
    Nope, året runt
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
Svar på tråden Är du anti SD men vill inte bo i förorten som är invandrartät? varför?