alkohol mitt i veckan
Vill börja med att säga att jag inte visste vad jag skulle sätta detta i för kategori då detta inte har något med relation i sig att göra. Men som rubriken antyder. Är det okej att dricka ett glas vin eller öl på vardagarna. Min sambo tar gärna sig en, två och i vissa fall tre öl efter jobbet och jag kan ta mig ett glas vin om jag har en öppnad flaska efter helgen. Varför jag börjar funderar över detta nu och inte innan är för att vi fick starka kommentarer på detta nu i helgen. Träffade folk som vi inte träffat för genom bekanta som vi har. Vi hade en jätte trevlig kväll och alla var glada. Sen kom detta upp av en ren slump då vi diskuterade viner och jag sa något liknande "jag drack ett jätte gott vin i veckan". Paret som hakade upp sig på detta var inte de som tog det lugnas om jag så säger. Utan delade mer eller mindre på en bag in box under kvällen. Är det alltså mer okej att dricka ordentligt på helgen och inget alls i veckan? Jag undrar bara hur folk ställer sig till denna fråga?