Anonym (Tjejen) skrev 2014-10-18 16:15:30 följande:
Jag har frågor! 
1. Vad är det för böcker som du läser som du blir tänd av?
2. Varför läser du dessa böcker, är det för att bli upphetsad eller är det en bieffekt som du helst inte skulle vilja ha?
3. Vad i böckerna är det som orsakar upphetsningen, dvs vad i sexscenerna?
4. Hur känner du inför andra människors sexualitet?
5. Om du såg en kompis upphetsad, skulle det vara obehagligt eller hur skulle du känna inför det? (säg att hon tex hånglat med någon kille på en fest och kommer och pratar med dig sedan)?
6. Kan du bli kär/har du blivit det?
7. Identifierar du dig som hetero/homo/bi/aromantisk?
8. Hur känner du inför ifall någon skulle vara attraherad av dig?
9. Kan du tycka att människor är olika snygga/vackra?
10. Skulle du vilja ha barn i framtiden? Kan du isf tänka dig att ha sex för det eller vill du hellre inseminera?
11. Skulle du vilja att dina barn blev asexuella eller inte, eller spelar det ingen roll?
12. Det finns människor som inte föds asexuella men blir det av tex en traumatisk händelse (eller operation), hur känner du inför dessa personer/det fenomenet?
13. Känner du några andra asexuella?
14. Om du umgås med kompisarna och de pratar om sex, hur känns det för dig då? Kan du tycka att det är intressant? Eller äckligt? Eller tråkigt?
Vad kul!
1. Åh, allt möjligt. Mest M/M då, men jag har läst ganska mycket M/F också.
2. Hm, bra fråga. Egentligen tycker jag upphetsning är jobbigt och onödigt. Men nuförtiden läser jag nog mest just för att bli upphetsad. (Men jag läser mycket mindre nu för det börjar bli tråkigt).
3. Det börjar oftast när personerna får den avsikten att ha sex och så fortsätter det(och ökar) så genom hela scenen.
4. Jag har inga som helst problem med andras sexualitet! Varken att det har sex, eller om de skulle vara bög/pan/hetero. Var det det du menade? :)
5. Min närmaste vän skulle inte göra det, men om det var någon annan (nära) skulle jag bara 'space-a' ut och tänka på annat. En bekantskap skulle jag nog bli lite generad och typ obekväm om hon började berätta.
6. Jag har varit förälskad och tycker fortfarande om killen, men när jag frågade var han med någon annan och det är inte något mer än en förälskelse, så... ja.
7. Med den erfarenhet jag har idag identifierar jag mig som heteroromantisk. ^^
8. Lite obehag, men jag inser att det är en viss oundviklighet i det, så jag har inga problem med att de tänker på mig (egentligen). Men om jag tänker på att de vill ha mig med i sina fantasier knyter sig min mage och kårar sprider sig.
9. Jag tycker väldigt många människor är vackra. Åh, det finns så vackra människor! :D Snygg är ett ord jag sällan använder, och i så fall använder jag det mer för att förklara för andra hur någon såg ut. Jag kan se när någon är snygg, men jag har som inga känslor till det ordet.
10. Jag skulle gärna ha barn i framtiden. Jag skulle välja inseminering, men om jag har "den rätte" kanske jag skulle försöka med sex.
11. Spelar ingen som helst roll.
12. Jag tror ens läggning kan ändras genom livet. Men jag kan inte säga något om det här... Det är möjligt antar jag. Men själv har jag inget sånt i livet.
13. Inte personligen, eller verkliga livet.
14. Inget av det. Det är mer som att jag kopplar bort samtalet. Inte "tråkigt", men folk skulle nog tro det.
(Fråga mer om du vill! :D)