Inlägg från: mswestie |Visa alla inlägg
  • mswestie

Föräldrar! Känner ni till sidan ask?

Jo den sidan är fruktansvärd! Jag är 13år, och började använde den sidan i sexan. Först var det väl inget märkvärdigt tyckte jag, tills jag såg folk som lade upp bilder där dom skurit sig för att en anonym frågat om ''cutt-bild''. Dag efter dag iakttog jag allt hat som alla fick. Och sedan så började även jag att få hat frågor som sänkte min självkänsla så otrolig! Det pågick i månader ända tills mina föräldrar kollade igenom min mobil. Då såg dom allt, och stängde av mitt internet och tog bort alla sociala medier, däribland ''ask''. Då var jag såklart skit ledsen över det, men idag är jag ytterst tacksam.Jag har än i dag inte tillgång till internet, bara Facebook. Så nu är jag varje dag med min underbara pojkvän och mina vänner istället för att sitta med den där förbannade mobilen som sakta förstör fler ungdomars vardag. Och mina kompisar mobbar mig inte för det. Men det jag egentligen försökt säga är: snälla, kolla igenom ert barns telefon - ni lär hitta så mycket skit så det är helt sanslöst! ert barn ska inte behöva bara på allt hat! nu säger jag inte att ni behöver ta bort ALLA sociala medier, men iallafall ask, mina föräldrar tog bort allt för mig för att jag inte skött mig eller haft det bra på alla dessa appar. Tackohej

Svar på tråden Föräldrar! Känner ni till sidan ask?