• xSBx

på papprena från fk står det att man kan skicka med lönespec eller liknande..

går det lika bra med anställningsbeviset?Där står vad han har i heltidslön etc?
    Det står ju hans lön.. vet inte riktigt vart han lagt sina lönespecar..

Min sambo är skitdålig att ta itu med att skicka in papper till fk så därför fixar jag det denna gången..

• Svar på tråden på papprena från fk står det att man kan skicka med lönespec eller liknande..
  • Jennie Brunflo

Det går lika bra med anställningsbevis om det framkommer årsarbetstid, anställningsdag, anställningsform och lön på det papperet.

• xSBx

jennie
    det var många saker som ska stå med..

årsarbetstid står inte utan veckoarbetstid..
    typ anställningen avser deltidsarbete 31,45/37 enl årsarbetstid och tvättstuge schema

tillsvidare är väl anställningsformen?

lönen är för heltid utan ob ..så där får de räkna själva..

ja det stämmer nog då antar jag..

• Mrs Jane Doe

Hade jag varit som du/er TS så hade jag sett till att sambon letade reda på sina lönespecar för annars kan han gå minste om OB-ersättningen när fk räknar ut SGI:n - fk kan ju inte veta hur mycket OB han jobbar... ;o)

Se till att leta fram åtminstone de senaste 2-3 (gärna fler) specarna så kan de göra ett överslag på hans "normala" OB-tillägg... eller missförstod jag nu... har han eller har han inte OB...?

• Jennie Brunflo

Papperet du stämmer duger mycket bra.

Men som JaneDoe skriver...lämnar ni bara in den så går han miste om all OB.

• xSBx

mrs jane doe
    hmm jag ska leta men jag vet inte vart han lagt dom.. tror han skickade iväg papprena igår men det är ju bara att lämna in lönespec på mån på fk eller hur?

• Jennie Brunflo

Du kan lämna in lönespecar till FK när du vill.

Hittar du dom inte så kan din sambo be om nya papper från sitt lönekontor.

Svar på tråden på papprena från fk står det att man kan skicka med lönespec eller liknande..