• Anonym (Knölig)

Knöl på halsen

I ett par veckor har jag nu haft en knöl på halsen. Den är liten, knappt en centimeter i omkrets och halvhård. Den gör inte ont, men ömmar lite om man trycker på den. Jag har hela tiden tyckt att det känns som en inåtväxande finne. Jag har en sådan på lite högre upp, på käkbenet. Den känns likadant, men är mycket mindre. Det som får mig att fundera är att den här knölen inte blivit mindre vilket en finne ändå borde blivit. Ibland ser den lite lilaaktig ut, precis som en står finne brukar kunna göra. Jag har haft svullna lymfkörtlar tidigare och den här känns inte alls så. Det känns verkligen som att den sitter i huden, fast under.

Jag tog en ordentlig blodstatus senast för fyra veckor sen som inte visade några konstigheter. 

Vad tror vi? Kan man ha en inåtväxande finne så länge som ett par veckor? Bör jag kolla upp den? 

• Svar på tråden Knöl på halsen
  • Anonym (:-()

Jag har problem med acne som blir som bölder, vissa försvinner inte på flera veckor och blir lila om jag pillar för mycket på dom Rynkar på näsan

• Anonym (Knölig)
    Anonym ( ) skrev 2014-10-14 11:42:42 följande:

Jag har problem med acne som blir som bölder, vissa försvinner inte på flera veckor och blir lila om jag pillar för mycket på dom Rynkar på näsan

Ja, det är så den blir. Jag tror att det är en finne faktiskt, det känns så. Jag får en knöl vartannat år ungefär och de sitter ju i. Oftast får jag dem i ansiktet, gärna i pannan. Då känns halsen ändå lite mer diskret
  • Anonym (:-()
    Anonym (Knölig) skrev 2014-10-14 12:33:48 följande:
    Ja, det är så den blir. Jag tror att det är en finne faktiskt, det känns så. Jag får en knöl vartannat år ungefär och de sitter ju i. Oftast får jag dem i ansiktet, gärna i pannan. Då känns halsen ändå lite mer diskret
    Du ska vara glad över att du får så sällan  jag brukar få minst en eller två nya vid varje äl, och det brukar vara på kinderna och hakan, och ibland vid öron och hals. Hehe ja det beror ju på vart den sitter, i värsta fall får man ha en scarf eller en polotröja, fast hårbotten hade nog vart de bästa om dom inte var ömma, för då syns dom inte alls Cool
Svar på tråden Knöl på halsen