• Hoppas123

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej alla!

Verkar som många av er gör IVF på Sahlgrenska. Kanske kan ni svara på några frågor som jag har. Vi är just nu under utredning för barnlöshet (ej Sahlgrenska). Det jag undrar är när kan man börja ställa sig i kö för IVF i Sahlgrenska? Måste vi ha blivit färdigutredda först? Och hur lång tid fick ni vänta på IVF i sahlgrenska innan ni fick tid? Vill ställa oss i kö till IVF nu ifall väntetiden är lång. Men vet ju inte om vi får.
    Någon som har gjort IVF på privat klinik, hur lång väntetid?

Blev en del frågor nu men hoppas någon kan svara.

• Hoppas123
    Malinka87 skrev 2014-11-21 08:53:52 följande:
    Hej!
    Jag o min man gjorde heller inte våran utredning på Sahlgrenska. Vi började våran utredning i jan -14, remissen skickades juni-14, blev kallade till nov -14. Så när utredningen är färdig och eran läkare tycker att IVF är ett bra alternativ så skickas remissen, hör ni då till Västra Götaland skickas den till Sahlgrenska.
    Lycka till!
    Cegesi skrev 2014-11-20 21:55:51 följande:
    Hej! Vi gjorde utredningen på Sahlgrenska och då skickade den läkaren vår remiss till IVF-mottagningen. Tog cirka 4 månader innan vi fick träffa IVF-läkaren första gången. Remissen skickades i februari, första besöket i juni och första försöket i oktober. Skulle gissa på att ni måste göra färdigt utredningen innan er läkare skickar remissen. Det här är det första vi gör så jag vet inte hur det ser ut på de privata klinikerna.

Lycka till!
    Tack för era svar! Får räkna med att det kan ta upp till ett år innan IVF kan påbörjas.
    Önskar er lycka till med!!

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15