• Elba

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Kul med en Sahlgrenska-tråd :)

Jag och min man är oförklarligt barnlösa och har fått vår remiss till IVF Sahlgrenska ivägskickad för två veckor sen. Ringde igår för att kolla status och då säger de att det nu är 5,5 månaders väntetid innan vi blir kallade till första besöket! Vi hade ju väntat med att få iväg vår remiss för vi var inte redo för ivf ännu. Men nu efter sommaren kände vi oss redo för nästa steg men då fick vi vänta tre månader efter slutsamtal där hon i princip bara sa "jaha det finns ju inget annat att göra än ivf, så jag skickar in en remiss"... Och nu 5,5 månader till! Känner mig lite halvknäckt just nu :( Men ser att flera av er blivit inkallade på avbokade tider, så jag tänker nog ringa igen och säga att jag kan komma in med kort varsel...

Men lycka till ni som är igång!

• Elba
    MAD86 skrev 2014-12-03 11:10:28 följande:

Hej!

Ja det är supermed en Sahlgrenska-tråd :)

Det var samma sak för oss gällande väntetiden. Vi fick lapp om att vi skulle bli kallade inom 3 månader. Ringde ett par veckor senare och kollade status och då var väntetiden 5 månaders. Vi satte upp ss på en lista för avbokade tider. Ca två veckor senare ringde dom och vi fick en tid samma dag. S sätt upp er på listan om ni kan.

Lycka till!

Vad skönt att höra, då kanske det t o m finns en minimal chans att man blir inkallad innan jul... man får ju alltid hoppas :P Har iaf ringt nu och satt upp oss på kort-varsel-listan! Och lycka till i morgon förresten!

Gweny: hon jag pratade med sa även att man inte förlorar sin plats i vanliga kön om man tackar nej. De går bara på listan av de som vill bli uppringda med avbokade tider och först som svarar blir erbjuden tiden, oftast samma dag eller dan efter.
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15