• bellis84

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej! Får jag hoppa in här? Går också på Sahlgrenska och vi påbörjar första IVF försöket snart. Spray-start 26 jan. Blev så glad när jag hittade denna tråden! Kram!

• bellis84
    MAD86 skrev 2015-01-15 08:24:24 följande:

Hej tjejer!

Igår var vi på ultraljud på Sahlgrenska och fick se ett litet tickande hjärta. Kändes fantastiskt! Är nu i vecka 9 (8+1). BF 25/8. Hoppas hoppas det går hela vägen. Lycka till nu allihopa här inne! Kram

Grattis!!! Så fantastiskt!!
  • bellis84
    Happyland skrev 2015-01-19 21:00:50 följande:

Happyland 38 år, IVF nr 1- spraystart 30/12, sprutstart 14/1, ÄP v 5.
    Malinka87 27 år, IVF nr 1- spraystart 11/12, injek-start 7/1 prel ÄP v 4.
    Luthien87 27 år, IVF #2, spraystart 19/12, sprutstart 7/1, planerat ÄP, v 4
    kärolajnan 30 år, IVF nr 1, spraystart 2/1, prel ÄP v. 5
    bellis84, IVF nr 1, spraystart 26/1

Fixade in er andra i listan och justerade lite. Är mitt uppe i sprutandet och ska på UL i slutet av veckan. Hur går det för er som har äggplock nu i veckan? Hur mår ni? smile1.gif

Tack för att du la till mig!

Räknar ner till 26 då jag börjar spraya, googlar runt på allt med IVF.

Hur klarar ni av alla känslor? Är så taggad men så rädd att bli besviken. Inte lätt...
  • bellis84
    Gweny skrev 2015-01-20 17:36:47 följande:

idag ringde dem från SU, frågade om jag ville vara med i en studie, för att se med övervikt och hur det påverkar att bli gravid. Hälften av oss får börja med IVF med en gång(isåfall slipper vi vänta till våren) och andra får gå på hårt program med lågkaloridrycker i flera veckor, för att sen börja med IVF och se om det är nån skillnad. Huua...vore ju intressant, men om man hamnar i viktminskningsgruppen, är frågan om hur jag kommer klara det, men vore såklart jättebra att få stöd att gå ner i vikt, av många skäl.
    Hon skulle ringa imorgon igen, det kan dra igång redan nästa vecka sa hon i telefon.  Förvånad

Jag är med i den studien, jag hamnade i kontroll-gruppen och börjar direkt med IVF utan viktminskning först.
  • bellis84
    Gweny skrev 2015-01-21 06:29:36 följande:
    Ok, hur snabbt kom du in för samtal osv? Men var inget annat då än extra papper att fylla i för dig? Får se vart jag hamnar. smile1.gif
    Det tog nog 4 veckor tills vi kom på samtal och provtagning angående studien. Var massor av frågor att svara på, tror det tog 3 timmar hela besöket totalt. Men det var ju pga studien som vi skulle fylla i så mycket papper. Massa frågor om mat och vikt mm.

Lycka till!!
  • bellis84

Började spraya idag, känns spännande att komma igång.

Men blir illamående av sprayen, fler som blivit det?

Håller tummarna för oss alla att vi plussar ????

• bellis84
    tintinigbg skrev 2015-01-26 16:31:10 följande:
    Jag började spraya igår. ????
    Va kul att vi ligger så lika i tiden!
  • bellis84
    Gweny skrev 2015-01-28 20:43:43 följande:

Idag var vi på SU och efter massa prat och ifyllande av blanketter kom domen, och vi hamnade i IVF-gruppen och får börja med en gång. smile2.gif   Börjar spraya i Februari och äggplock beräknas v. 12, om allt går som planerat. sååå spännande!

Va roligt!!!
  • bellis84

Hur mår ni som sprayar? Igår var jag ledsen o grät o kände mig jätte känslig. Idag helt normal igen. Undrar det är sprayen som påverkar redan, har bara sprayat i 4 dagar.

• bellis84

Ok, tack för era svar tjejer.

Känns så skönt att skriva här, då jag inte känner nån som gått igenom Ivf.

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15