• Etta

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej, jag hoppar också in här! Mitt inne i vårt andra ivf-försök, jag har tagit nässprejen sen nyår men på grund av överbeläggning och köer har vi inte beräknat ÄP förrän v.7. Ska troligtvis börja med sprutorna nästa vecka. Förra gången fick vi bara ett befruktat ägg så nu ska vi göra ICSI och hoppas på att det ska göra susen!

• Etta
    tintinigbg skrev 2015-01-31 15:35:23 följande:

Hej tjejer!!

Fattar ingenting denna gång. Förra ivf försöket sprejade jag med suprecur i 10-11 dagar innan jag började med gonal f. Nu ska jag spreja 17 dagar innan gonalen.

Malinka87 skrev 2015-01-31 18:10:07 följande:

Jag sprayade 26(!) dagar med Suprecur innan första blodprovet. Då berodde det på stängt i julveckan och att de inte kunde klämma in mig innan. Alltså för mig var det deras schema som gjorde att jag fick spraya längre än väntat. Så det behöver inte bero på din cykel :)

Samma för mig, jag sprejade i 29 dagar innan jag började med sprutorna denna gång, iofs dels beroende på att min mens var flera dagar för tidig men mest beroende på deras schema, då de hade fullt både v 5 och 6. Så troligtvis är det pga av fullbokningar gissar jag! Jag frågade om det var negativt att spreja längre men de sa att det inte spelade någon roll för den fortsatta behandlingen.
  • Etta

Håller tummarna Happyland!

Kärolajnan, hoppas det blir mindre smärtsamt denna gången o håller verkligen tummarna att de blir befruktade nu! Var det imorgon det var äggplock?

• Etta
    kärolajnan skrev 2015-02-04 14:36:46 följande:

Hemkommen från Sahlgrenska där vi varit på äggplock. Förra gången var det väldigt jobbigt och gjorde väldigt ont. Då fick de ut 6 ägg men inget blev befruktat. Fick bytt från Gonal F till Menopur.

Denna gången gjorde det knappt ont alls och jag var mycket piggare efteråt. Fick dock bara ut 3 ägg men jag får hoppas att det räcker.

Åh, så skönt att höra att det kändes bättre denna gång! Håller alla tummar nu!

Ingentingviktigt: Jag uppfattade inte att de la speciellt stor vikt vid ens jobb, det var läkaren som frågade oss liksom i förbifarten vid första besöket bara. Har faktiskt inte ens tänkt tanken på att de skulle kunna neka en, det måste väl vara ganska extrema situationer typ drog-eller alkoholmissbruk tänker jag! Jag tyckte inte de gick igenom vår livssituation speciellt ingående heller. Hoppas det går bra för er!

LadyMaria: håller tummarna för att det går vägen, är ju ändå rätt många dagar kvar till mån!

Jag ska på ul i morgon o får då förhoppningsvis svar på när det blir ÄP. Idag har jag dock haft som ägglossningsflytningar så blivit skitnojig att äggen ska lossa av sig själv! Tycker det verkar osannolikt med all kontrollerad medicinering men måste ju kunna hända?
  • Etta

Usch så tråkigt med alla negativa besked ja... Kramar till er!

Själv har jag ÄP imorgon men har gått och blivit vrålförkyld! Så typiskt! Ganska orolig att det ska påverka så jag inte får göra ÄP o har googlat hela förmiddagen. Som vanligt blir man inte så mycket klokare av det men huvudsaken verkar vara att man inte har feber. Nån som varit med om liknande eller hört nåt?!

• Etta
    LadyMaria skrev 2015-02-08 16:29:47 följande:

Tråkigt att höra :( Precis samma för mig, testdag imorgon men jag testade idag. Inte gravid... och ingen mens... Fattar inte vart mensen är då??!!

Ska den också börja krångla nu :(

Tråkigt att höra! :(

Själv har jag varit på äggplock idag, gick bra o fick ut 15 ägg, så nu hoppas jag på att flera blir befruktade denna gång!
  • Etta
    kärolajnan skrev 2015-02-09 21:18:12 följande:

Oj, det var många! Håller tummarna nu! :)

Tack! :) Tyvärr är det lite för många ( att man aldrig kan få va nöjd..;) ) läkaren vi hade på VUL sa att det bästa var mellan 9-12 tydligen! Vet inte om det beror på risken för överstimulering eller att de har sämre kvalitet när de är fler?
  • Etta

Har nu varit på återföring! Fick ett av toppkvalité insatt och ett till frysen! ???? Känns väldigt bra.

• Etta

Usch så många tråkiga besked! Kramar till er! Själv är jag på RD 6 och tycker tiden kryper fram... Nu kommer den här hemska tiden när man analyserar alla symtom o är livrädd för mensen... Har så svårt att koncentrera mig på jobbet!!

• Etta
    bellis84 skrev 2015-02-17 19:57:18 följande:

Kan tänka mig att det är svårt att bara vänta tills du får testa... På vilken rd testar man?

Håller tummarna!

RD 15 enligt Sahlgrenska, vad jag fattat är det olika på olika ställen. Får väl se om jag kan hålla mig så länge...;) håller tummarna för att det går bra för dig på tors!
  • Etta

Hur har det gått för er som haft äggplock denna vecka? Hoppas på bra resultat! Själv kunde jag inte hålla mig utan tog ett tjuvtest igår på RD 12- och det var positivt!! Svårt fatta att det är sant!! :) :)

• Etta
    Gweny skrev 2015-02-24 18:37:16 följande:

Åh vad roligt, grattis!

Tack! :) känns helt overkligt!
  • Etta

Bellis och tintin: jag låg också i riskzonen för överstimulering, framförallt vid mitt första försök men även nu, tänk på att ta det väldigt lugnt och inte anstränga er för mycket! Oftast går det över sa de till mig. Jag var jättesvullen i flera dagar efter ÄP. Hoppas det går bra idag bellis! :)

• Etta
    Happyland skrev 2015-02-26 17:05:53 följande:

Stort grattis Etta! Underbart att få se ett plus i tråden!

Och lycka till alla ni som ruvar nu!

Själv har jag bara fått ny preliminär ÄP-vecka. Ska ringa när jag får marsmensen för att få ny ordination.

Tack så mycket!

Hoppas det går vägen för dig nästa gång!
  • Etta
    bellis84 skrev 2015-02-28 14:29:28 följande:

Hej tjejer!

Jag blev överstimulerad, har varit på Sahlgrenska 2 dagar. Fått mediciner och sprutor jag ska ta några veckor. Blir antagligen sjukskriven i 3 veckor. Ska träffa läkaren igen på måndag.

Hoppas verkligen att det tar sig, så att det är värt all möda och smärta.

Kram till er.

Usch då, låter inte alls roligt! Men håller alla tummar för att det tar sig! :) När har du testdag?
  • Etta
    kärolajnan skrev 2015-03-30 20:55:47 följande:

Vi kör igång ett sista försök med äggplock vecka 21. Eftersom vi med säkerhet vet att det blir vårt sista försök och att vi har oddsen emot oss är det många tankar som snurrar i huvudet. Jag vet att chansen till att det ska lyckas är liten men ändå kan jag inte låta bli att hoppas... Tungt...

Klart du ska hoppas kärolajnan!! Förstår det känns tungt o många tankar, men tror inte det är fel att hoppas lite ändå! Önskar dig stort lycka till o håller alla tummar!
  • Etta
    kärolajnan skrev 2015-06-05 13:20:59 följande:

Trodde aldrig att jag skulle skriva det men jag har plussat och är gravid =) 

Från att ha blivit mer elle rmindre utdömd till världens lyckligaste. Tyvärr övergår glädjen nu en del i rädsla för missfall. Alltid är det nåt liksom...

Vilka fantastiska nyheter kärolajnan!! Så himla glad för din skull! Jag går in här då och då för att titta till er hur ni har det och så underbart att se såna här nyheter! Stort lycka till nu! Kramar!

Och håller tummarna stenhårt för er andra som inte lyckats än!
  • Etta

Ja, oron för missfall har varit jättestor för mig och tyvärr tagit bort en del av glädjen över att äntligen vara gravid. Jag fick en kraftig blödning i v 8 och var säker på att jag fått mf men det var det inte, så uppenbarligen kan man blöda ändå! Blev lite bättre efter v 12, men oron finns fortfarande kvar.

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15