• Gweny

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

trina skrev 2014-12-16 15:32:32 följande:

Nu är jag ruvare igen! De var lika trevliga som alltid på sahlgrenska :) testdag 30/12 och har sex embryon kvar i frysen. Hoppas på ett grymt nytt år!

Åh spännande! Håller tummarna. När har du testdag?
  • Gweny
    Ashurst Klara skrev 2014-12-18 07:25:42 följande:

Nu är min remiss till Sahlgrenska komplett och jag väntar på kallelse (men har inga förhoppningar om att det ska gå särskilt snabbt).

När jag gjorde spolningen på mitt sjukhus i Lidköping, så sa min dr att jag behöver gå upp i vikt eftersom Sahlgrenska kan ha krav på vilket BMI man behöver ha som lägst för att de ska ta emot. 

Har någon av er hört talas om en undre BMI-gräns? Vart låg i så fall gränsen?

Jag tror inte sahlgrenska har nånstans om lägst bmi, dock har jag läst att det inte är önskvärt med för lågt heller nånstans. Lagom är bäst.
  • Gweny
    GMN skrev 2015-01-04 20:47:52 följande:

Hej allihopa

Vi har stått i. Kö i över 3 mån nu...hur länge fick ni vänta innan ni fick era kallelsers??

Har tyvärr hört att det är långa köer nu.   uppåt 5 månader.  Vi har bara stått i kö 1 månad nu.
  • Gweny
    MAD86 skrev 2015-01-15 08:24:24 följande:

Hej tjejer!

Igår var vi på ultraljud på Sahlgrenska och fick se ett litet tickande hjärta. Kändes fantastiskt! Är nu i vecka 9 (8+1). BF 25/8. Hoppas hoppas det går hela vägen. Lycka till nu allihopa här inne! Kram

åh vad härligt att få se den lille.

Själv står tiden still, bara gå och invänta att min tid kommer.  
  • Gweny
    Luthien87 skrev 2015-01-19 21:28:59 följande:

Jag är väldigt nervös, har äggplock i morgon.. Har blivit lovad extra lugnande då jag upplevde äggplocket som väldigt jobbigt och smärtsamt.

Kommer säkert gå bätttre då. Lycka till. Hoppas på många starka ägg
  • Gweny
    idag ringde dem från SU, frågade om jag ville vara med i en studie, för att se med övervikt och hur det påverkar att bli gravid. Hälften av oss får börja med IVF med en gång(isåfall slipper vi vänta till våren) och andra får gå på hårt program med lågkaloridrycker i flera veckor, för att sen börja med IVF och se om det är nån skillnad. Huua...vore ju intressant, men om man hamnar i viktminskningsgruppen, är frågan om hur jag kommer klara det, men vore såklart jättebra att få stöd att gå ner i vikt, av många skäl.
    Hon skulle ringa imorgon igen, det kan dra igång redan nästa vecka sa hon i telefon.  Förvånad
  • Gweny
    bellis84 skrev 2015-01-20 23:38:47 följande:

Jag är med i den studien, jag hamnade i kontroll-gruppen och börjar direkt med IVF utan viktminskning först.

Ok, hur snabbt kom du in för samtal osv? Men var inget annat då än extra papper att fylla i för dig? Får se vart jag hamnar.
  • Gweny

Nä tycker väl inte heller det är bästa sätt att gå ner på. Men inget annat har hjälp för mig och då få stöd av dietist osv är ju bra isåfall. Går ju hoppa av om det inte funkar så.

vi ska dit på onsdag, nervöst vilken grupp det blir. Hon sa blir det ivf-gruppen drar det igång direkt, beronde på min cykel.

• Gweny
    Luthien87 skrev 2015-01-22 11:24:33 följande:

Idag är det planerat med återföring! Är så nervös att jag mår illa. Har typ inte sovit någonting inatt, vaknat typ hela tiden!

Går runt här hemma och väntar på att de skall ringa från Sahlgrenska och säga att det inte blev något den här gången heller. Har inte ens vågat klä på mig eller göra mig i ordning.. hehe.. 

Kan inte klockan bli 12 så vi vet om vi kan åka eller inte. 

Är såååå glad att jag är hemma och inte på jobbet, hade inte kunnat fokusera alls och det hade inte varit snällt mot mina kunder.

Har fått i min lite yoghurt och en kopp nespresso. Borde kanske äta något mer...

Tänker på dig nu! Hoppas allt går bra.
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15