• Gweny

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Luthien87 skrev 2015-01-22 16:35:49 följande:

Tack! Nej, det var bara ett av äggen som gick att befrukta, men vi är såååå glada ändå.  

Tack för tumhållningen!

Grattis! Nu blir det långsamma dagar. Håller tummarna.
  • Gweny
    bellis84 skrev 2015-01-22 22:09:41 följande:

Det tog nog 4 veckor tills vi kom på samtal och provtagning angående studien. Var massor av frågor att svara på, tror det tog 3 timmar hela besöket totalt. Men det var ju pga studien som vi skulle fylla i så mycket papper. Massa frågor om mat och vikt mm.

Lycka till!!

Ok, känns som nån dragit sig ur eller nåt, då vi ska dit så snabbt. Se hur det går. Sambon ska lämna simmarprov också. (han har redan godkänt prov)
  • Gweny
    Idag var vi på SU och efter massa prat och ifyllande av blanketter kom domen, och vi hamnade i IVF-gruppen och får börja med en gång.   Börjar spraya i Februari och äggplock beräknas v. 12, om allt går som planerat. sååå spännande!
  • Gweny

Tack, ja detta blev verkligen glatt förvånande istället för behöva vänta yttligare några månader.

• Gweny
    hoppet84 skrev 2015-01-31 14:38:13 följande:

Hej tjejer!Jag ska ha första besök i den veckan - äntligen! :) men jag planerade att resa efter besöket. självklart att ivf är viktigaste än resa men jag har fråga Vad ska de göra efter första besök under 2 veckor? ska ja ha blodprov?

hälsningar

Beror på hur snabbt du ska börja med allt... dem vill ju helst inte att man reser bort, då man ska kunna snabbt komma dit. Mitt ska dock inte börja förrän efter 2 veckor efter 1a besöket.
  • Gweny
    Happyland skrev 2015-02-02 10:50:22 följande:

Igår var vi på ET och fick reda på att av våra 5 ägg blev 2 befruktade. Dessa två hade delat sig vidare och båda var godkända. Den ena var ngt fragmenterad, men i kategori godkänd medan andra såg bra ut.

Båda dessa fick jag insatta och hoppa nu innerligt att det ska gå vägen. Inga till frysen alltså.

åh så spännnade, håller tummarna för dem växer på sig och trivs hos dig.
  • Gweny

Idag hämtade jag ut mina mediciner, verkligen tur man har frikort, hade kostat 7000kr annars.  Börjar om 10 dagar!

• Gweny
    Luthien87 skrev 2015-02-02 15:15:53 följande:
    Det är verkligen snordyrt! Sist jag hämtade ut mediciner skulle det gått på 14000 kr, hade redan frikort. Märklig känsla att knalla iväg med så dyra läkemedel utan att betala.
    oj herregud, ja det måste känts konstigt att bara hämta ut så och inte behöva betala.
  • Gweny
    Happyland skrev 2015-02-03 17:57:53 följande:
    Tack för allas lyckönskingar!

ÄP gick jättebra, kommer det göra för dig också kärolajnan. Jag håller tummarna! Man får smärtstillande och har en sköterska vd huvudänden som sköter morfinet och har koll på blodryck osv. Läkarna är så proffsiga och på mitt ÄP hade jag en kvinnlig utländsk läkare som jag inte sett innan. På ET var det Ida.

Kommer gå kanonbra ska du se!
    så skönt att det gick bra, känns bra att höra hur andra haft det. hur många fick dem ut?
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15