IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
Tack tjejer!
Känns härligt att ha någon att dela detta med, har ingen jag känner som gjort ivf.
Roligt att följas åt!
Tack tjejer!
Känns härligt att ha någon att dela detta med, har ingen jag känner som gjort ivf.
Roligt att följas åt!
Hur har det gått för er som haft äggplock denna vecka? Hoppas på bra resultat! Själv kunde jag inte hålla mig utan tog ett tjuvtest igår på RD 12- och det var positivt!! Svårt fatta att det är sant!! :) :)
Jag hade ägguttag idag, hade 20 äggblåsor och av dom var 18 st ägg. Nu har jag riktigt ont i magen, hoppas jag inte blir överstimulerad. Tydligen låg jag i risk-zonen enligt barnmorskan.
Blev jätte bra bemött, fick både morfin och lustgas.
Nu ligger ett embryo i mej. Hoppas på bättre lycka denna gång. Hade 20 äggblåsor men fick bara 4 ägg.
Har fortfarande riktigt ont. Det blir inte bättre utan värre. Kan man bli överstimulerad även om det inte blev så många ägg av många äggblåsor?
Nu ruvar jag på ett litet emryo ???? av mina 18 ägg så klarade sig 4 st så det blev 3 till frysen.
Läkaren sa att det såg bra ut och skojade att jag har 3 syskonförsök i frysen för han trodde att det skulle ta sig med detta.
Nu börjar det jobbiga väntan!
Tack!
12 mars är min testdag. Men kommer nog testa innan...
Hur går det för dig?
Hej tjejer!
Jag blev överstimulerad, har varit på Sahlgrenska 2 dagar. Fått mediciner och sprutor jag ska ta några veckor. Blir antagligen sjukskriven i 3 veckor. Ska träffa läkaren igen på måndag.
Hoppas verkligen att det tar sig, så att det är värt all möda och smärta.
Kram till er.
Tack tjejer!
Har testdag 12 mars.
Hur går det för er?
Jag lämnade blodprov idag, får reda på imorgon om jag kan börja med sprutorna, hoppas verkligen det går som planerat, isåfall är äp om 2 veckor!
Hej tjejer!
Jag har egentligen test-dag på torsdag men kunde inte hålla mig så tog ett grav-test, 3 dagar innan BIM... Negativt såklart!
Är det kört nu eller finns det chans att jag bara testade för tidigt?
Så jobbigt!!
Jag blev inte gravid nu på första IVF försöket, får vänta 6 veckor ungefär och sen göra FET, har 3 embryon i frysen. Hoppas det tar sig med någon av dessa.
Lycka till tjejer!
Jaha andra ivf åt skogen. Blev minus idag på testdagen. Vet inte om jag orkar gå igenom allt detta en 3:e gång. Känns inte så nu iaf
Dem såg 14 äggblåsor som var mellan 12-15 mm. vilken storlek brukar dem vara vid ÄP?
så blir ett nytt VUL på måndag och nu fortsätta med sprutorna och samma dos. (150)
Har tur att jag är ledig från jobbet idag och måndag på schemat Iallafall. Så blir mer väntan nu, men skönt dem växer iallafall.
Halloj! Väntar på ägglossning för mitt första fet försök, verkar dock inte komma så blir väl tyvärr nästa månad.
När är det stängt i sommar? Har inte fått nån info om det.
Lycka till tjejer!
Hej tjejer!
Nu hoppar jag in här igen, väntar på att göra FET.
Förra månaden blev det inget då jag inte fick någon ägglossning, känns som att kroppen bråkar med mig.
Hur går det för er?