• Gweny

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Luthien87 skrev 2015-02-04 09:36:32 följande:

Inte testat och nu kommer det rostbrunt blod

2dagars.

Men uch då!!
  • Gweny
    Ingentingviktigt skrev 2015-02-04 10:55:45 följande:

Jag och min pojkvän har äntligen fått tid för vårt första besök nu i slutet av februari. Redan nu är jag jättenervös och vet inte hur jag ska kunna sova ordentligt fram tills dess. Mest nervös är jag för frågorna under första besöket. Var det någon som upplevde det som ett test innan ni blev godkända att få påbörja behandling? Vi är utredda hos en gynekolog, så vi vet vad "felet" är och varför vi inte kan bli föräldrar på naturlig väg, så det var gynekologen som skrev remissen till Sahlgrenska för IVF. Men problemet är att min sambo inte har något jobb och har även en psykisk sjukdom (som han står på stabil medicinering för). Jag vet inte hur ärliga vi ska våga vara, om det är bättre att låssas att man har ett jobb. Fick ni såna frågor, om vad ni jobbade mer, hur länge ni bott på samma adress och om ni har några sjukdomar i släkten?

dem skickade hem massa papper som skulle fyllas i, var såklart lite nervöst att något av ens svar skulle innebära att dem nekar en. Men våran läkare tittade bara igenom dem lite snabbt och det var inga problem. vi har bara träffat jättego personal på 1a besöket.
  • Gweny
    kärolajnan skrev 2015-02-04 14:36:46 följande:

Hemkommen från Sahlgrenska där vi varit på äggplock. Förra gången var det väldigt jobbigt och gjorde väldigt ont. Då fick de ut 6 ägg men inget blev befruktat. Fick bytt från Gonal F till Menopur.

Denna gången gjorde det knappt ont alls och jag var mycket piggare efteråt. Fick dock bara ut 3 ägg men jag får hoppas att det räcker.

Vad skönt att det kändes bättre denna gång! Hoppas det är 3 lyckosamma ägg nu.
  • Gweny
    Ingentingviktigt skrev 2015-02-04 21:42:08 följande:
    Tack för ditt svar, men ni fick alltså inga frågor om sysselsättning? Jag har inte hunnit titta igenom papprena, men tyckte att det såg ut som en hälsodeklaration, och det har vi redan fyllt i hos gynekologen, som skickades med remiss, men där min sambo tyvärr råkade fylla i att han äter en medicin.
    Jo det var ju lite om hälsan, sen väl på plats så frågade läkaren lite andra saker, tex vad vi jobbar med(vad det nu har med saken att göra) men var inte så jobbigt som jag trodde innan med all fakta osv. 
  • Gweny

Uch tråkigt för som fått negativa besked!! Måtte det vända mot det bättre nu i tråden!

• Gweny
    Etta skrev 2015-02-11 16:41:35 följande:

Har nu varit på återföring! Fick ett av toppkvalité insatt och ett till frysen! ???? Känns väldigt bra.

Åh så bra! Håller tummarna.
  • Gweny

Idag började jag ta provera och på måndag blir det att börja spraya med suprecur. skönt att komma igång nu, hoppas det inte blir för mycket biverkningar. 

• Gweny

Idag har jag börjat spraya! Skönt vara igång. Har fått ställa in medicinapp, för komma ihåg allt. har ju även provera, multivitamin och levaxin.

• Gweny
    Malinka87 skrev 2015-02-16 14:05:08 följande:
    Nu håller vi tummarna för att du ska må så bra så möjligt och att allt flyter på bra! Lycka till!! Kram!
    tack, snälla.
Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15