• MARO0085

vägrar skriva under uppsägning

Hej!

Det är såhär att jag sade upp mina hyresgäster i min bostadsrätt då den ska säljas. De har inte bott där såpass länge att de har besittningsskydd. Den nya ägaren har tillträde 1 dec och uppsägningen skedde enligt kontrakt 3 mån innan utflyttning. Jag har skickat en skriftlig uppsägning tillsammans med ett kuvert med frimärke så att de kan skicka den ena kopian tillbaka (för att göra det så enkelt som möjligt). Jag har skickat mail, sms och påminnelser om att uppsägningen måste skrivas under. De har ju mottagit uppsägningen!

Nu är det snart 1 mån kvar tills nya ägaren har tillträde, vad ska jag göra? Dom har fortfarande inte skrivit under uppsägningen och svarar inte. Jag har informerat dom om att lägenheten kommer tömmas sista helgen (hyrs ut möblerad) för att kunna städas ordentligt innan nya ägaren har tillträde.

Vad ska jag göra??

• Svar på tråden vägrar skriva under uppsägning
  • BCH52

Skicka uppsägningen som ett rekommenderat brev med mottagningsbevis. Förhoppningsvis blir de nyfikna och löser ut det. Där bör du också skriva att det är en bekräftelse på tidigare skickad uppsägning av den xxxx-xx-xx.

• Fosse

Har du ringt dem eller gått dit och ringt på dörren?

Ni måste ju ha diskuterat detta när lägenheten såldes? Jag antar att du hade visningar som hyresgästen visste om?

• lillaponnyn

men har den nya ägarna kollat på lägenheten

vad är besittningsskydd för något?

• MARO0085

Dom har inget besittningsskydd så det är inga problem. De vet om att lägenheten har sålts och vi har diskuterat när utflyttning ska ske men dom skriver inte under uppsägningen. Det har varit visning etc vilket det också blev tjafs om från deras sida. Måste uppsägningen vara påskriven för att den ska gälla?

• lillaponnyn
    MARO0085 skrev 2014-10-14 19:19:09 följande:

Dom har inget besittningsskydd så det är inga problem. De vet om att lägenheten har sålts och vi har diskuterat när utflyttning ska ske men dom skriver inte under uppsägningen. Det har varit visning etc vilket det också blev tjafs om från deras sida. Måste uppsägningen vara påskriven för att den ska gälla?

kan man inte värka dem?
  • MARO0085

Vad jag förstått så måste dom antingen ha struntat i att betala hyran eller misskött lägenheten för att jag ska kunna vräka dom.

• lillaponnyn

jobbigt men kan man inte ringa polisen då?
    så dem kan slänga ut dem?

• MARO0085

Om dom inte är ute tills den nya ägaren ska ha lägenheten så får jag nog göra det.... jobbigt! Vet inte annars vad jag kan göra. Ska skicka ett rekommenderat brev också och se..

• lillaponnyn

jag hade nog gått ditt och bankat på dörren det är ju din lägenhet 

Svar på tråden vägrar skriva under uppsägning