Inlägg från: enånittitre |Visa alla inlägg
  • enånittitre

När blir SD största partiet?

Sverigedemokraterna växer så det knakar och i den senaste undersökningen hamnar partiet på 16,7%
    www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Sverigedemokraterna-far-16_7-prosent-i-ny-maling-7743223.html

Frågan är inte längre om utan när partiet kommer vara största partiet i riksdagen.

Kommer de övriga partierna respektera folkets röst den dagen partiet blir största valda parti eller kommer de gadda samman sig och fortsätta sin nedmontering av det svenska samhället?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blir SD största partiet?
  • enånittitre
    Ingram skrev 2014-10-15 14:43:05 följande:

Oavsett vad man tycker om SD så måste man inse att det här med att bli riksdagens största parti är osannolikt och man ligger mycket långt därifrån.
    Jag tror att de kommer öka och de kan kanske få så mycket som 16- 18% vid valet 2018 men jag är sedan rätt säker på att det slutar där och att det till valet 2022 kommer att backa rejält.
    Vi kommer få vänja oss vid att de sitter i riksdagen under en längre period framöver men att de kommer bli största parti är osannolikt.

Så länge de övriga partierna fortsätter den inslagna vägen med totalt okontrollerade massinvandring kommer SD fortsätta att växa.

Enda sättet att stoppa SDs från att bli ännu större är att ta problemet på allvar...... och det lär inte hända eftersom asylindustrin kan likställas med en helig ko där det finns ett politiskt förbud att ens tänka tanken om neddragningar.

För egen del kan jag tänka mig att rösta på vilket parti som helst, bara de tar vansinnet på allvar och stoppar den pågående invasionen av asylsökande. Nu finns det bara ett parti som är ansvarstagande då det gäller landets bästa och det är Sverigedemokraterna.
  • enånittitre
    Sensitiveguy skrev 2014-10-15 16:11:50 följande:
    Så många känslostyrda osakliga påståenden i trådstarten att man tappar hakan.

1. Om något parti blir största parti i riksdagen är de facto omöjligt att sia om. Hittills har bara S klarat av det, det är ju knappast en tebjudning, det kräver mobilisering och opinionsarbete av Guds nåde.

2. Partier gaddar inte ihop sig. De tycker av händelse inte som SD i frågor som rör flyktingar och mänskliga rättigheter. Reaktionen av SD-anhängare blir då att SD genom sin blotta existens kan kräva samarbete kring dessa frågor. Bakläxa i demokrati!

3. Nedmontering av det svenska samhället - ett uttryck som kan gälla allting i samhället, inte endast frågor som kan tänkas matcha en Sverigdemokratisk hjärna. Därför kan uttrycket knappast användas generellt, det är oerhört subjektivt, vem du än frågar. Kan gälla sjukvård, ekonomi, miljö, skatter. Vadsomhelst.

F ö komiskt att ett SD-influerat forum som FL anser att SD aldrig kommer bli största parti, helt mot din övertygelse i trådstarten.
    Jag skrev inte majoritetsparti, det finns alltid ett största parti.

Partierna idag bedriver en "icke-politik" som är skadlig för demokratin. De lägger hellre ned sina röster än att ha röstat tillsammans med SD i en fråga.

Till och med Reinfeldt sa att vi kan förvänta oss neddragningar i välfärden för att kunna fortsätta vara en "moralisk stormakt".
  • enånittitre
    Jupiter skrev 2014-10-15 16:25:54 följande:
    Bra analys! 
    Knappast någon vidare bra analys!
    Ny demokrati var fräcka, kom in och åkte ut. Det samma gjorde även Miljöpartiet när de kom in första gången.

Sverigedemokraterna kom in, dubblade sitt valresultat och fortsätter att växa!
  • enånittitre
    Jupiter skrev 2014-10-15 16:33:01 följande:
    Jag tror det är den mest korrekta analysen här, om det är det eller inte kan vi väl enas om att varken du eller jag vet.
    Att de dubblat sitt valresultat betyder inte att de kommer göra det igen, som sagt folk tycker att de är "fett coola" och lite speciella nu när de tagit avstånd ifrån etablissemanget och röstat på SD.
    Ju längre tiden går så kommer folk inse att rösta på sd inte gör dem tuffare eller gladare och då överger man dem.
    Fortsätter man också "ta avstånd" ifrån rasism så kommer de tappa väljare fortare...
    Du kanske nyss fyllt 18 eftersom du känner folk som röster på dem föra att de är "fett coola"?!
    Jag är själv 50 och de personer jag pratat med röstade i första hand på dem för att de känner en stor oro över den stora asyltillströmningen.
  • enånittitre
    Jupiter skrev 2014-10-15 16:46:47 följande:
    Nej då jag är 10 år äldre än så men tänkte jag skulle hålla mig på en nivå som SD- väljare förstår, jag menar eftersom de har sämst utbildning (tillsammans med Vänsterpartiets väljare) så har de väl även sämst ordförråd. 
    "De jag pratat med" säger du, haha säger jag och sedan säger jag okej!
    Min gamla mattelärare sa:
    "Matematik är 5% inspiration och 95% transpiration"

Att bli akademiker kan vilken vilken nolla som helst bli, det handlar bara om att ge sig fan på att klara av studierna! -Utbildning har inget med intelligens att göra!

Har själv varit lågutbilda arbetare från början och läst in en högskoleexamen när kroppen började säga ifrån. (Ovanstående påstående är härmed bevisat!)

• enånittitre
    Gert skrev 2014-12-06 21:40:55 följande:
    Jag gissar att SD kommer bli näst största parti i extravalet. Det skulle vara så skönt att knäppa alla PK-fanatiker på näsan.
    Jag kommer ihåg ditt löfte/hot om att springa naken genom Stockholms innerstad om SD fick 18%......-hoppas inte det är minusgrader på kvällen den 22 mars!

• enånittitre
    Gert skrev 2014-12-07 09:48:50 följande:
    Det gällde förra valet. Om SD får 25% i extravalet kommer jag springa naken genom Södermalm.
    -Jag skall se till att du inte glömmer av detta! Cool
Svar på tråden När blir SD största partiet?