• Sophie16

Pergotime start Oktober 2014

Hej jag är med i tråden performa start september. Men joinar gärna den här tråden oxå.

Jag är inne på kur 2. Ska ha min mens om om 2 v. Hoppas inte den kommer. Ssaaral hur gick det för dig ?

• Sophie16

Blev det något pos grav test?

SsaraL skrev 2014-10-17 09:28:44 följande:

Haha samma sak med mig!

Jag har lite oregelbunden mens men den är ca 3 dagar försenad nu. Ska testa imorgon om jag inte får den idag :) Men tror som sagt det är negativt för känner mig inte alls annorlunda. (Fått för mig att jag ska känna graviditeten direkt haha)

• Sophie16

Jag har haft oregelbundna menstruationer länge. Kunde ha haft cykel på över 43 dagar. Ibland kunde jag blöda konstant i 3 v. Så jag vet hur pinligt det är ! Min första kur tog jag VUL o det visade 2 mogna ägg - blev noll barn. Andra pergotime kuren (nuvarande kur) tog jag inget VUL - vet inte hur många ägg :-/ men tror jag missade min ägglossning.

SsaraL skrev 2014-10-18 22:24:13 följande:

Absolut! Välkommen hit :)

Visade inget på mitt test :/ Så får vänta helt enkelt på min mens. Har liksom inte känningar av den alla och är på cykel 38 nu! Brukar aldrig vara såhär sen, men den lär väl komma. Men vill att den kommer NU så jag kan börja med Pergo :) Fick du ägglossning första kuren?

• Sophie16
    SsaraL skrev 2014-10-19 12:32:38 följande:
    Åh, okej.

Ja, Pergo ökar ju inte chansen till barn, det är ju fortfarande 20% chans som alla andra som har normal ägglossning. :)

Ingen mens i sikte ännu!

Funderar på att köpa ägglossningstest inför pergotime nu, men vet inte om de ger utslag pga pco? Men de borde ju ge utslag OM jag får ägglossning med pergotime, eller? Tänkte köpa DYRA denna gången med dubbel hormonindikator.. Fast de är ju så jävla dyra :/
    tycker det e så krångligt med ägglossningstester.. har läst på amerikanska hemsidor o svenska; egenltigen om man orkar o kör varannan dag är det en mkt mer säker metod än ägglossningstest. hur mkt kostar ett dyrt test med dubbelindikator ?
  • Sophie16

Jag har BIM på måndag. Kommer inte testa fören på onsdag. Är trött på negativa tester. Har inte tagit gravid test på 7 månader. Har inte gått miste om någonting :-/

Har haft försenad menstruation på 9 dgr sen har mensen kommit. Jag har med andra ord tappat hoppet.

• Sophie16
    SsaraL skrev 2014-10-24 23:34:47 följande:
    Jag fick svar direkt efter vul att jag hade pco. Det såg min gyn direkt?
    inte alltid cystor visas på VUL. 
    enligt kriterierna räcker det med oregelmässig mens och lite mer hårig än andra
    så kan PCOS  diagnosen ställas utan VUL. sjukt dåligt tycker jag. 
  • Sophie16
    friluftsmamman skrev 2014-11-02 20:36:15 följande:

Så skönt att ni får hjälp!
    Vi har försökt att få Pergotime utskrivet av måååånga gynmottagningar här i Stockholm men ingen vill hjälpa oss då vi "inte för inseminationen och har en utredning här i Sverige" då vi ska göra vår insemination i Danmark.
    Vi är inte berättigade en utredning heller då vi har fått ett barn helt oförväntat för 1 år sedan. Nu när vi ska göra vår insemination i Danmark och vi har rekommendation av dom att vi helst ska göra en hormonstimulering och att det är det enda som fattas innan vi kan åka ner för inseminationen så får man ingen hjälp. Och det är verkligen det enda som fattas. Någon från Stockholm som gör IVF/Insemination i ett annat land och lyckats få tag i Pergotime via en gyn här i stan?

varför ber du inte din gyn i danmark skriva ut på pappers recept för dig så hämtar du ut medicinen i sverige. ring o fråga vad / hur du ska göra. kanske kan dem skicka hem det till dig i din brevlåda. det är din behandlande läkare (i danmark) som är ansvarig för dig under hela processen. 
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014