Inlägg från: friluftsmamman |Visa alla inlägg
  • friluftsmamman

Pergotime start Oktober 2014

Så skönt att ni får hjälp!
    Vi har försökt att få Pergotime utskrivet av måååånga gynmottagningar här i Stockholm men ingen vill hjälpa oss då vi "inte för inseminationen och har en utredning här i Sverige" då vi ska göra vår insemination i Danmark.
    Vi är inte berättigade en utredning heller då vi har fått ett barn helt oförväntat för 1 år sedan. Nu när vi ska göra vår insemination i Danmark och vi har rekommendation av dom att vi helst ska göra en hormonstimulering och att det är det enda som fattas innan vi kan åka ner för inseminationen så får man ingen hjälp. Och det är verkligen det enda som fattas. Någon från Stockholm som gör IVF/Insemination i ett annat land och lyckats få tag i Pergotime via en gyn här i stan?

• friluftsmamman

Jag har oregelbunden mens och vi gjorde ett ultraljud som visade att min slemhinna var 9mm (tredje dagen) vilket är alldeles för stort och tunt men sedan när jag kollade på 11:e dagen hos en annan gyn så stod det att jag hade 4,7mm.
    Jag har fått medicin nu utskrivet för att göra min menscykel regelbunden då den varit oregelbunden till och från nästan hela tiden. Vi fick ett barn som var oplanerat men samtidigt planerat för 1 år sedan. Jag fick reda på att jag var gravid i 4:e månaden. Men vi vill ha ett syskon till vår son och vi vill inte att det ska vara så stor ålder skillnad mellan dom. Jag vet att det kan ta tid och att vi kan göra en utredning här i Sverige men nu har vi lagt ut så mycket energi och pengar på att få en utredning i Danmark så det känns dumt att avbryta allt nu

• friluftsmamman

jag har inte regelbunden ägglossning då det inte plussar på alla Ä-test jag använder. När jag har varit hos gyn så säger dom att det inte är något fel på mina äggstockar och när jag gjorde ultraljud så säger dom att det är fina ägg. Men trotts detta så blir jag inte gravid. Därför vill kliniken att jag ska få någon form utav hormonstimulering för en bättre effekt och ett starkare lyckat försök inför inseminationen

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014