• tjejmedpco

Pergotime start Oktober 2014

Hej,
    Tänkte hoppa in i den här tråden om det går bra :) Har länge bara läst trådarna, men tänkte att det kunde vara kul att ha någon att prata med om allt man går igenom.

Jag ha fått konstaterat pco och har ätit pergotime 4 gånger. Det var först på tredje kuren som jag fick ägglossning. Nu är jag inne på 5:e kuren. Är inne på dag 12 nu och ska snart börja med ägglossningstester.

• tjejmedpco
    SsaraL skrev 2014-10-20 13:54:38 följande:
    Välkommen hit! =)

Vilka ägglossningstester körde du med? Vilken dag fick du utslag?
    Tack! :)
    Jag köpte några billiga på någon sida. Men den här gången har jag börjat testa med den dyrare modellen med dubbel hormonindikator. Tycker dom billiga kan vara så svåra att tyda ibland.
    Jag har fått utslag dag 17-18..

• tjejmedpco
    SsaraL skrev 2014-10-22 21:26:18 följande:

Hur går det för er tjejer? Ingen mens i sikte ännu, mer än en vecka sen! (Inget på gravtesten heller, sååååå segt att vänta!)

Igår, cd 17,  fick jag äntligen en glad gubbe på ältestet :) Testade idag också och då var det bara en ring igen, är det någon av er som testat och fått glad gubbe flera dagar? Eller får man bara en dag?

• tjejmedpco
    lantlivet skrev 2014-10-24 11:37:17 följande:
    Vi har börjat utredningen nu och kommer få möte bokat i nov där vi kommer gå igenom planen och isf så får jag pergotime då utskrivet då jag har pco och inte haft ägglossning på flera år tydligen. Fick veta de i april och vi har försökt skaffa barn i 1,5 år. Bara våra provresultat har kommit in så ska vi på möte. Men ja ska inte ta blodprov förrän till veckan.

Så nu början den väntan på mötet. Små.mål. Förhoppningsvis gravid innan årets slut! Om mensen vill komma någorlunda. Har ganska oregelbundna blödningar.
    Vi höll också på ett tag innan jag fick veta att jag hade pco. Jag har inte haft regelbunden mens någon gång och har flera gånger varit till läkare och försökt få svar på vad som var fel men har då  bara fått höra "det kan vara så". Men tidigare i år träffade jag en som sa att jag hade pco, skönt att äntligen få ett svar :)

Hoppas att du får börja i november! :)
  • tjejmedpco
    SsaraL skrev 2014-10-24 23:34:47 följande:
    Jag fick svar direkt efter vul att jag hade pco. Det såg min gyn direkt?
    Dom gjorde aldrig något vul på mig. Dom tog bara olika blodprover och sa att inget var fel. Men det hjälper ju inte att vara bitter i efterhand, nu vet jag ju vad som är felet iaf :)
  • tjejmedpco
    SsaraL skrev 2014-10-27 20:08:45 följande:

Då har jag börjat med pergotime! Nu hoppas vi bara jag får ägglossning på stickorna så man ser det fungerar. Känns så sjukt att det finns piller som sätter igång äl såhär! ;) (men bra såklart !!)

Ska ni alla på vul efter pergotime för att se om ni haft ägglossning? Jag ska ta äl-tester för att kolla ägglossning och när jag är säker så ska jag ringa kliniken för ett vul månaden efter. Förstod inte varför, men antar det är om jag inte blir gravid eller?

Hoppas det fungerar på en gång! :)

Jag har bara fått ta blodprover för att se om jag har haft ägglossning, aldrig någon vul. Tänk så olika det kan vara :)
  • tjejmedpco

Har 7dagar kvar till mensen ska komma och jag hoppas verkligen att den inte kommer! Tiden nu innan är det som att vara i en bubbla, man bara väntar och hoppas :)

Har samma problem som er med kompisar som blir gravid, och självklart blir man både lycklig och olycklig.
    Sen får jag känslan av att folk inte vågar berätta åt mig att dom är gravid för att jag inte kan bli det lika lätt. Har en nära vän som ska ha barn och jag var den sista som fick veta om det.. 

• tjejmedpco

Hej allihopa!
    Jag är så dålig på att titta in här och kolla om det har skrivits något nytt.
    Men nu ser jag att jag har missat flera sidor.

Jag har nu börjat på min sjätte kur pergotime, tror jag, har börjat tappa räkningen nu. Jag hoppas verkligen att det här blir den sista också ;)
    Är på cd7 och tar dubbeldos pergo.
    Har ni fått några biverkningar av Pergo?

• tjejmedpco
    SsaraL skrev 2014-11-12 21:29:53 följande:
    Håller båda tummarna för dig! (och er andra också såklart!)

Nu väntar en låååång väntan till bim. Även om jag inte riktigt vet när den är..
    Förstår det där med väntan på bim, är så jobbigt att inte veta när den ska komma! Jag har aldrig haft en regelbunden mens så nu när man börjat med pergotime är det som en ny värld som öppnar sig. Eller man börjar iaf att räkna dagarna i cykeldagar och tappar helt bort vilket datum det egentligen är ;)
  • tjejmedpco
    monn skrev 2014-11-13 09:36:32 följande:

Sex kurer är max eller? Vad blir nästa steg om det inte tar sig?

Jag har bara varit mycket varmare än vanligtvis, annars har jag mått bra :) hoppas det blir ägglossning snart! För dig med :)

Jag vet inte hur många kurer som är max och jag har ingen aning om vad som blir nästa steg! Ivf kanske. Har inte pratat med min läkare om det, fick utskrivet tre kurerer sist och sen sa han bara att vi skulle höras efter det.

Okej, jag har varit lite illamående bara.. Jag håller tummarna för dig också! :))

• tjejmedpco
    ninni84 skrev 2014-11-13 14:31:37 följande:

Hej.
    Tänkte hoppa in lite här.
    Åt min första Pergo kur denna månad, och har gått oväntat på mensen nu, borde ju komma när som hels, för det gör den ju alltid. men fick ett infall i morse och testa mig, nått jag aldrig vågar annars och det visade att jag var gravid :) på första kuren, kan knappt tro det. nu väntar jag på att gyn ska höra av sig så vi kan boka in ett vul. hade nämligen två stora ägg på g dagarna innan ägglossningen.

förra gången jag åt pergotime, när jag skulle få mitt första barn fick vi kämpa som galningar, var inte fören på 4 kuren som hon blev till. det roliga är att hon också blev till i oktober, så vi kommer förhoppningsvis ha två juni/juli barn.

det jag vill säga ge inte upp, någon gång så händer det, vi hade försökt i flera år innan vi sökte hjälp, och sen var det utredningar på utredningar och pergotime utskrivet ett par gånger, i väntan på att vi skulle in på ivf samtal så fick vi sista kuren pergotime, i och med att det drog ut på tiden (de tog fel blodprover på mig), och då blev min lilla tjej till, hon är 1,5 år snart, och full med liv.

Grattis!! Vad roligt :)  Tack för att du kommer och ger en lite hopp! :)
  • tjejmedpco
    lantlivet skrev 2014-11-18 07:45:35 följande:

Är så sjukt nevös så de känns som ja ska kräkas.. 930 ska vi in till bm å få veta om vi får hjälpen LR inte.... Huva!!

Hoppas det går bra!! Håller tummarna :))
  • tjejmedpco
    monn skrev 2014-11-22 11:11:02 följande:

Jag hejjar på dig! Nu tror jag att allt kan hända! För idag har jag också ägglossning!!! Vilken lycka! Jag kan titta på den glada gubben hela dagen känns det som, trodde ALDRIG att det skulle gå :)

Jag fick också glad gubbe idag! Äntligen säger jag bara!! Den har blinkat i fyra dagar så jag började tro att det inte skulle bli någon ägglossning..
    Men så kom den, lycka!!!  :)
  • tjejmedpco
    SsaraL skrev 2014-11-22 09:09:54 följande:

Men åh, totalblankt idag på äl +11. Lär fan aldrig bli vår tur, med eller utan ägglossning :( 3 dagar till BIM men lär inte ändra på testet, 100% säker på att jag inte är gravid trots symptom.

Jag förstår dig, finns inget värre än att vänta!!
    Men ge inte upp, jag håller tummarna för dig! :)
  • tjejmedpco
    monn skrev 2014-11-22 22:28:59 följande:

Ohh! Grattis! Jag är också skitglad, har varit det hela dagen. Känns liksom fantastiskt med lite medvind! Just nu känns det som om jag inte kommer bli besviken om jag inte plussar denna månaden, för det känns bara så himla bra att Pergotime gjorde sitt jobb :) när har du bim då? Måste ju nästan vara samma som jag! Jag brukar ha längre cyklar med 30+ dagar, men nu med Pergotime har jag haft 28 dagar...

Jag har bim 9 december. Sen jag började med pergotime så har jag haft cykler på 31-32 dagar :)
  • tjejmedpco
    lantlivet skrev 2014-11-23 08:38:25 följande:

Har ni alla enkel kurer eller någon som fått öka dosen? Tänkte ge mig själv lite hippa här :D började testa idag med då de är så tidigtså är de ju - äl beräknas om typ 5-6 dagar. Men ja tro inte det blir äl denna kur. Men då kör ja på nästa som blir dubbel ist :)

Jag har dubbeldos. Testade en gång med enkel men det gav inget resultat så jag började med dubbel och då fick jag äl på en gång :))
  • tjejmedpco

Igår fick jag äntligen positivt på gravtest!! :) Testade med cb´s test med veckoindikator och det stod gravid 1-2! :)
    Just nu bim-3 så jag vågar inte knappt tro att det är sant förens om några dagar :)

• tjejmedpco
    SsaraL skrev 2014-12-06 14:15:54 följande:

Får riktigt mycket flytningar med pergotime. Har annars aldrig flytningar! Men nu typ känner jag hur det rinner till och de är typ lotion/vita/vattniga flytningar nu innan eventuellt ägglossning.. Får ni också mer?

Känner mig så himla ofräsch för är inte alls van vid detta..

Jag har också haft så, måste vara pga Pergo!
    Man känner sig allt annat än fräsch :(
  • tjejmedpco
    monn skrev 2014-12-07 06:46:49 följande:

Men grattis!! Vad härligt!! Har du några symptom? :)

Jag har lite värk i magen ibland och känner mig extra trött :) Men annars har jag inget. Kan inte tro att det är sant ännu!! Kommer nog inte tro på det förens jag har en bebis i min famn ;)
  • tjejmedpco
    lantlivet skrev 2014-12-09 17:21:41 följande:

Så lycklig. Nu vet han! Jätteglad och tycker de känns coolt och spännande! Nu hoppas vi pyret överlever :)

Grattis!! Vad kul :))
    Då måste vi vara lika, jag plussade i fredags och då stod det också gravid 1-2  :))
    Har du några symptom?
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014