• omarosa87

Pergotime start Oktober 2014

Hejsan :)

Äntligen får jag börja med pergo i november. Längtar. Har varit tvyngen att gå ner en hel del i vikt. Har vägt 126kg och nu 90kg. Kämpat med vikten i 10 månader. Äntligen godkände läkaren min vikt och fick pergo utskriven. Vi Har blivit undersökta. Allt är ok, förutom att jag verkar inte ha någon ägglossning. Vi har försökt nu i 2 år. Har inte hänt något :(. Så efter längtade mens... kom nu :))

• omarosa87

Hejsan. Första kuren med pergo funkade inte. :( undrar om det är normalt? Fick ägglossning av pergo men blev ej gravid...

• omarosa87
    joss82 skrev 2014-12-05 16:38:48 följande:

Klart det är normalt! Pergotime hjälper bara till att få ägglossning, inget mer. Men bra att det funkar för dig, då kan du ju ta fler kurer!

Ok :) hoppas att det händer något denna månad. Man har kämpat i 2 år nu. 10 av dom månaderna fick man känpa med att gå ner 35 kg. För att kunna få hjälp. Annars ville dom inte skriva ut pergo om jag inte nådde en målvikt som var 90 kg. Hoppas att kroppen vaknar till nu med att man är lite smalare och att man fick ägglossning...
  • omarosa87
    SsaraL skrev 2014-12-05 23:48:10 följande:

Peppar inför nästa kur!

Har du fler utskrivna?

Tog min sista tablett nyss i andra kuren. Nu JÄVLAR ska det in en unge i mig och stanna där!! :D

Hoppas :) jag ska ta min andra kur idag. Enkel dos...
  • omarosa87

Hejsan.

var på ultraljud idag. Dag 10. 2 ägg finns. Ett på 18.4 mm den andra bara på 12mm. Slemhinnan var tyvärr bara på 5.4mm. Har någon vart med något liknande meg tunn slemhinna. Och blev gravid ändå? :)

• omarosa87
    I have a kid skrev 2014-12-12 11:05:06 följande:

Tänkte. Ge hopp till er som kämpar med pergotime: )gravid efter 9e pergotime. Kuren.

Ojj vad roligt :) grattis. Jag är på andra kuren.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014