• misame89

Pergotime start Oktober 2014

Hej ! Hoppar in lite här i tråden

Har haft 3 graviditeter i livet var av en vart min 5 åriga dotter :)

Nu vill jag ha nummer 2 med ny sambo men har fått konstaterad pco ! Har regelbunden mens men många omogna blåsor..

Är inne på 2a kuren nu och var hos gyn i tis och då såg han att två ägg en som var 18 och en på 21 och den på 21 mm kommer släppa vilken dag som helst !

Gick hem o kände verkligen hopp och glädje..

Morgonen därpå gjorde jag äl-test med CB digitala och den visa bara en tom rund ring ??? Ringde då gyn för att säga att nått måste vara fel och fick komma tebax idag (fredag)

Han gjorde vul och såg att äggblåsan var över 24 mm och kommer inte släppa ser det ut som och det är ovanligt att det blir så när äggblåsan var så fin och perfekt storlek !

Vad tror ni om detta ? Varit med om det här någon ? Finns det nån chans att den andra som var 18 mm vid första vul som nu var 20 mm att den släpper ? Visar dock ingen glad smily nu heller :(

• misame89

Tack så mycket ! Hoppas också vi alla slipper det här snart för det suger !

Min gyn tror inte på äggstickor men och andra sidan visa den ju att jag inte har ägglossning vilket vul bekräfta också..

Fattar inte varför den inte släppte :(

Första kuren tog jag enkel men nu den andra 1/2 för fick 3 stora äggblåsor på enkel vilket inte är "tillåtet" för risken för flerbörd finns !

Vi sexa iaf men vart ändå inget och den gången ficj jag fsktiskt en glad smily som var still alltså maximal fertilitet.. men men det vart ju inget där i vilket fall...

Jobbiga nu är att jag måste vänta till januari för att få komma tillbaka till gynekologen...

• misame89

Efter lite övervägande har jag bestämt mig för att byta till en klinik som specifikt håller på med barnlöshet så man kan få ordentliga svar och rätt behandling. Gillade inte att min gynekolog sa att jag hade en perfekt äggblåsa på 22 mm och så släpper den inte ens fast han sa att den kommer släppa garanterat och så gör den inte det ! Fick inget mer svar än att det är ovanligt ! Vafan han kunde väl se till att jag fick en spruta så den släpper för sånt finns väl lr ???

• misame89

Ja jag hoppas jag valt rätt klinik :)

Men vadå är läkarn otrevlig ?

Hur går första besöket till på kliniken ? Har man både gynläkare och barmorska ?

(Kan någon lära mig hur man kommenterar till den persom man svarar till ? :)

• misame89

Kul med återkommande svampinfektion när man vill försöka bli gravid ! Någon som har tips på en gynekolog i sthlm som kan det här med svamp ?

• misame89
    lantlivet skrev 2014-12-04 11:29:32 följande:

Fy vad jobbigt :( hoppas de ger med sig snart!

Haft det till och från i 2 år så vetefan om det någonsin kommer gå över :(

Undrar om man kan få reda på exakt vad som orsakar det och isf vad man bör göra =/
  • misame89
    lantlivet skrev 2014-12-04 18:03:56 följande:

Men fy :( men varför har du inte sökt hjälp innan? Kan ju,gud förbjud, vara något annat som ligger bakom det..

Har varit och fått hjälp men det kommer tillbaka..hur ska dom kunna ta reda på varför jag får det ?
  • misame89

Grattis till er som fått positivt gravtest 2014 :)

Tänkte höra angående cb ägglossningstest den lila som visar blinkande och sen fast gubbe.

Testade den 15 dec på morgonen men fick rund ring och tänkte att hmm okej då blire nog ingen äl denna månad heller. Beräknad äl ska vara den 19 dec..

MEN sen bara för att vara helt säker testade jag den 17 dec och då fick jag en FAST smily =/ hur kan det bli sådär från rund ring till fast på 2 dagar ??? Stämmer det lr äre nå fel på testet ? Kanske hade jag ingen äl trots allt ??

Vad tror ni ? :O

• misame89

Så glad för din skull :) hoppas på att det blir min tur snart.. jag glömde nämna att jag inte åt pergotime denna månad så fick äl utan :)

lantlivet skrev 2014-12-27 16:31:22 följande:

Det stämmer, slog om för mig från den ena dagen till den andra. Å jag blev gravid :)

• misame89

Vilket gravtest använde du dig av eftersom du fick 2 streck men lite svagt redan bim-6 ? Jag tänkte eftersom cb visar max 4 dagar innan lr vad det är och det med 30% chans att det ens visar nått..

lantlivet skrev 2014-12-27 22:50:50 följande:

Det är ju toppen!!!Ja fick plus bim-6 så är du gravid så kan du få plus. Men de är ju inte säkert.

• misame89

Börjar bli galen på det här med att varje litet symtom som ont brösten och magen ger inbillning på graviditet !!

Vart sjuk dagarna innan jul men friskna till igår..har varit supertrött i en veckas tid i och med förkylningen antar jag ? Är fortfarande väldigt trött och mått illa i 5 dagar svinont i brösten som är supersvullna och tunga men det är dom ju annars också vid äl och innan mens..man blir liksom lurad av sig själv känns det som ! Har beräknad mens den 2 jan och nu börjar molande värk bli mer tilltaglig och illamående och trött typ hela tiden förutom när jag äter på nått då mår jag bra igen för stunden =/ so weeeeird !!

• misame89

Hej ! Jag undrar bara lite om nån annan varit med om liknande.. fick tyvärr min mens dock 3 dagar för tidigt vilket kändes lite konstigt.

Men 2 dagar efter min mens hade jag lite konstig flytning som var lite sådär ljusbrun lite rosa inslag och börja tänka lite hmm tänk om jag är gravid ändå trots mens ? Men sen läste jag på nätet och då kan det ju vars något eftersläntat från mensen...nu 5 dagar senare äre mer åt det röd/oranga hållet men det e ljust liksom.. jättesvårt att förklara =/aldrig varit med om det här tidigare mer än att sista dagen på mensen och nån dag efter kan man få tjockare brun flytning men det e ju gammalt blod från mensen..

Så vad tror ni det kan vara för fel ?

Hade väldigt ont i magen igår på jobbet ut bak i ryggen ??

• misame89

Hej för er som är intresserade av att börja läsa om min och killens kommande ivfbehandling så har jag nu påbörjat min hemsida där ni kommer kunna följa steg för steg genom hela processen och förhoppningsvis så leder det till livets mirakel. Har precis börjat skriva men allt eftersom så kommer det komma inlägg och vad vi är med om och våra upplevelser,tips och råd :) kika in på www.babypaburk.se

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014