• joss82

Pergotime start Oktober 2014

Startade en egen tråd men inser nu att det ju finns en här! Hoppas det är ok att jag hoppar in?

Jag var hos gyn igår och fick utskrivet pergotime för första gången då hon inte trodde att jag har någon ordentlig ägglossning, åtminstone inte varje månad. Får äl-flytningar och positiva äl-test och även en viss temphöjning efter positivt test men hon menar att det kan vara så ändå. Gjord ett VUL för ett tag sedan och då tyckte hon att det såg ut som att äl var på gång, men det kanske inte stämde då?Har oregelbunden cykel på 32-40 dagar och alldeles för låga progesteronvärden (7 och 15 de två cykler vi mätt). 

Min gyn följer inte upp det med VUL utan bara med blodprov efter äl för att kolla progesteronhalten, är det vanligt?

Känns bra att något händer efter att ha försökt sedan tidigt i våras, men också jobbigt att något verkar vara fel med min ägglossning Rynkar på näsan.

• joss82
    SsaraL skrev 2014-11-14 12:17:05 följande:
    Du kan lika bra hoppa in här ;) !

Jag ska inte göra vul efter pergotime, jag skulle kontanter henne den 2 månaden jag tar Pergo om jag var SÄKER ja hade haft ägglossning för att ta blodprov, annars ta kontakt med henne när mina 3 kurer är slut..
    ok, lite skönt att höra att det inte bara är jag som får vara utan vul. Hittade (förstås) lite skräckhistorier på nätet om hur det kan gå om man tar pergotime utan vul med massor av mogna äggblåsor osv. Väljer ändå att lita på min läkare.
  • joss82

Någon här som varit med om sömnlöshet som biverkning? Jag brukar sova bra men i natt var jag vaken nästan hela natten. Tredje dagen på kuren idag. Kan ju lika väl bero på något annat...

• joss82
    lantlivet skrev 2014-11-18 07:45:35 följande:

Är så sjukt nevös så de känns som ja ska kräkas.. 930 ska vi in till bm å få veta om vi får hjälpen LR inte.... Huva!!

Vad är det för hjälp ni vill ha?
  • joss82

Har förstått att det är ett vanligt problem om man äter pergo att man inte får så mycket fertilt sekret. Har ni varit med om det?

• joss82
    lantlivet skrev 2014-11-18 10:53:46 följande:
    Än då länge. Men tog bars ut för 3. Beroende på hur mina provet ser ut sen så ska dom bestämma om ja ska fortsätta med enkel eller om ja ska öka till dubbel sen om de ej blir bebis av denna gång.
    Skönt att det är på gång! Åh, vad jag hoppas att Pergo är lösningen för oss allihop. Jag tar min sista tablett i morgon. När har ni börjat äl-testa? Som jag förstått det är det inte troligt att äl kommer tidigare än 4 dagar efter sista tabletten? Min gyn sa att äl skulle komma mellan dag 16 och 18 om den kommer, men det är väl inte säkert?
  • joss82
    lantlivet skrev 2014-11-18 11:47:47 följande:
    Jajemen!:D
    joss82 skrev 2014-11-18 11:32:16 följande:

Skönt att det är på gång! Åh, vad jag hoppas att Pergo är lösningen för oss allihop. Jag tar min sista tablett i morgon. När har ni börjat äl-testa? Som jag förstått det är det inte troligt att äl kommer tidigare än 4 dagar efter sista tabletten? Min gyn sa att äl skulle komma mellan dag 16 och 18 om den kommer, men det är väl inte säkert?

Ja det hoppas jag med! Håller tummarna för dig!

Ja du. Jag vet inte när ja tänkt börja jag. Kanske typ när ja börja känna att de är nått på g. Om ja gör det. Annars typ dag 12 kanske. Man kan ju aldrig va säker på när den kommer. Men de är nog vanligast d :)

Ja ska tillbaka å ta blodprov dag 21-23 i cykeln för å se om ja haft äl. Inget vul här.
    Ok, jag ska tillbaka dag 23-25 och ta blodprov men det var väl för att jag började på dag 5. Inget VUL för mig heller, även om jag gärna hade haft det.
  • joss82
    SsaraL skrev 2014-11-18 15:16:07 följande:
    Jag fick äl 11 dagar efter sista tabletten. Tror jag började med testen ca 6 dagar efter sista tabletten. (Sämst minne haha!) ALDRIG fått utslag på ältester förutom då :)
    Ok, bra att veta. Jag brukar få utslag på mina test, men det verkar inte som att jag har ordentlig ägglossning ändå.
  • joss82
    lantlivet skrev 2014-11-19 09:42:20 följande:

Va konstigt de känns att stoppa i sig tabletter ..haha

Det tycker jag med. Men idag har jag stoppat i mig den sista! Nu är det bara att hålla tummarna och ha en massa sex!
  • joss82
    lantlivet skrev 2014-11-19 12:19:32 följande:

Nu det roliga börjar alltså ;) å sen den låååånga väntan på å se om mensen kommer eller inte. Tuffa tider. Tur vi är coola ;)

Hmm, ja, vet inte om jag känner mig så cool i detta ;). Mer stressad och orolig. Men försöker vara cool ändå...
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014