• monn

Pergotime start Oktober 2014

Jag följer gärna dig! Tar min första kur Pergotime nu, skall ta fjärde tabletten imorgon, enkeldod. Visst är det spännande, men jag tycker det känns kämpigt också. Man vet ju inte om det kommet fungera eller ej. Det skall bli vårt första barn. Har ni kollat upp din man också?

• monn

SsaraL: Jo det är ju klart hoppfullt, man får se det positivt! Jag vet inte hur man citetar en tråd ????

Då tar du första tabletten om några dagar?

Jag har inte haft några biverkningar alls, jätteskönt! Vilken dag skulle du börja testa med stickor?

snappisnapp: vilken dag fick du positivt utslag på?

• monn

Wow! Vad enkelt, tack ;)

Min mens var också seg nu när jag skulle börja, typ 5 dagar sen. Jag har tagit alla frm tabletterna nu, så vi får se vad spm händer. Jag provade igår med cb digital, inget utslag. Skulle prova varannan dag! Tycker det känns som om det händer något, men man kan ju ha fel :)

SsaraL skrev 2014-10-15 10:58:07 följande:

klicka bara på "citera" i högra hörnet på mitt svar så ska det gå :)

Ja, så fort min sega mens kommer ska jag börja, den borde redan kommit men har lite oregelbunden mens så inom 3 dagar iaf! Vilken dag är du på nu?

Kommer börja testa med testlagrets ägglossningstest direkt efter mensens slut, mest för att inte missa den och vara säker! Men tror inte jag får utslag pga pco, men kör varannan dag ändå! :) När ska du börja?

• monn

Du är inte gravid då? Det fick jag ju givetvis för mig när min mens var sen :)

Jag har nog inte haft några biverkningar, tränar en del, och har blivit mycket svettigare än vad jag vanligtvis blir! Annars som vanligt, men mer hoppfull! :)

SsaraL skrev 2014-10-16 19:31:42 följande:

Hur går det? :D Fått några biverkningar?

Väntar bara på mensen nu, som vägrar komma! Trots mensvärk konstant i 1 veckas tid :(

• monn

Spännande! Jag är på dag 9 nu, så fåt vi se vad som händer.

snappisnapp skrev 2014-10-15 14:50:31 följande:

snappisnapp: vilken dag fick du positivt utslag på?

Jag fick utslag dag 14 [/quote]
  • monn

Hur många dagar försenad är den då?

Det är så svårt att hålla sig! Alla gånger jag har tagit ett test när mensen är sen så har jag typ fått mens några timmar efter. Känns så himla slösigt på gravtestet då! ????

SsaraL skrev 2014-10-16 20:57:33 följande:

Det kan jag knappast tro, vissa månader har man ju verkligen varit "gravid" med bröstsmärtor och Gud vet vad, haha! Men denna månaden är jag bara sjukt hungrig och mensvärk konstans! Får se om mensen kommer snart, annars tar jag ett test! Ska hålla mig så länge det går.

När jag var på vul så sa gyn "jag kan se att du ska ha mens, eller så har det tagit för er denna månaden!" Men tror snarare att det är mens

• monn

Jag har pco och min barnmorska sade att jag skulle köpa ägglossningstester, så jag tror ju de kommer ge utslag :) även om de inte gjort det än, men månaden är ju inte slut än... ;) jag kör på vanliga cb digital!

SsaraL skrev 2014-10-19 12:32:38 följande:

Åh, okej.

Ja, Pergo ökar ju inte chansen till barn, det är ju fortfarande 20% chans som alla andra som har normal ägglossning. :)

Ingen mens i sikte ännu!

Funderar på att köpa ägglossningstest inför pergotime nu, men vet inte om de ger utslag pga pco? Men de borde ju ge utslag OM jag får ägglossning med pergotime, eller? Tänkte köpa DYRA denna gången med dubbel hormonindikator.. Fast de är ju så jävla dyra :/

• monn

Tack! Det kan ju vara bra att veta att det kanske inte ger utslag trots äl, tycker det känns som om jag haft äl, men testerna har inte visat något än, äl skulle tydligen komma 4-11 dagar efter första tabletten. :)

SsaraL skrev 2014-10-19 20:22:11 följande:

Ja min gyn sa att jag kunde testa, men att det ibland inte ger utslag trots jag haft äl. Får köpa de där dubbel hormonindikator så jag kanske kan lita på testerna hihi!

• monn

Men! Hoppas den kommer snart. Jag är på cd 15, ej haft ägglossning ännu :)

SsaraL skrev 2014-10-22 21:26:18 följande:

Hur går det för er tjejer? Ingen mens i sikte ännu, mer än en vecka sen! (Inget på gravtesten heller, sååååå segt att vänta!)

• monn

Varannan dag, sedan cd 8. Det är cd 17 idag. Testade igår på morgonen och det vart neg, men igårkväll kändes det som ägglossning, och vi fick till det! Skall inte testa förrän imorgon nästa gång :)

SsaraL skrev 2014-10-23 22:29:55 följande:

Hur länge har du testat med ältest?

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014