• Unaangelita

Pergotime start Oktober 2014

Hej allihopa. Jag har en liten undran.. I onsdags började jag med min första Pergotime-kur ( 2 tabletter dagligen ) och både i onsdags eftermiddag och igår så började jag blöda. Min mens tog helg slut i tisdags så det kändes inte som mens, utan det kom riktigt med blod bara. Är det någon som börjat blöda i samband med en Pergotime-kur?

• Unaangelita

Idag ska jag till läkaren för att kolla om jag har ÄL eller inte. Hoppas Pergotime har hjälpt nu. Känner liksom ingenting i magen heller, trodde man kände tydligt om man har ÄL eller inte när man tagit tabletterna. Får se vad VUL visar idag då :) Känns så häftigt att just Pergotime har hjälpt så mönga andra så jag hoppas att det även hjälpt mig.

• Unaangelita
    joss82 skrev 2014-12-11 07:37:44 följande:
    Hoppas det går bra! Men vad jag förstått ser man bara på VUL om äggblåsor mognar, inte om de släpper så att man faktiskt får en ägglossning?

Njaa gick sådär...Fick reda på att jag har PCO...Kändes skittrist och typ hopplöst. Hoppas på att Pergotime kan hjälpa iaf, kanske inte på första försöket men senare.
  • Unaangelita
    Hearts76 skrev 2014-12-11 11:16:59 följande:
    Absolut inte hopplöst! Jag har också pco men väntar fjärde tablettbarnet nu :) Har mens typ varannan-var tredje månad i vanliga fall, helt hopplöst att bli med barn utan Pergo. Ge inte upp, det KAN verkligen bli barn ändå :)

Åh guuuud vad skönt att höra!!! Nu räddade du min dag {#emotions_dlg.flower}
    Vi ska fortsätta med Pergotime och hoppas på det bästa. Lite kämpande har ingen dött av, men det känns så hopplöst ibland bara.
    Åh stort grattis till er!
  • Unaangelita
    I have a kid skrev 2014-12-12 11:05:06 följande:
    Tänkte. Ge hopp till er som kämpar med pergotime: )gravid efter 9e pergotime. Kuren.

Åh härligt att läsa. Stort grattis {#emotions_dlg.flower}
    Kanske det funkar för en annan också :)
  • Unaangelita

Fick ett nytt recept på Pergotime igår, men var hämtar jag ut dem? Bor i Södertälje och det är slut överallt?! Kommer in 16/1 igen men då måste vi vänts ytterligare en månad och det vill jag helst inte.. Fan inte bara att jag inte kan få egen ÄL utan då ska även tabletterna ta slut?? Haha lite ironiskt är det allt!

• Unaangelita
    Karriärskvinna skrev 2014-12-30 09:53:28 följande:
    Idag kom mensen :(

Åh vad trist! Vet exakt hur det känns...
    Hoppas den inte kommer nästa månad iaf, bara hålla tummarna!

Jag inväntar bara mensen så jag kan få börja med min andra kur Pergotime. Känner att den första kuren inte tog för har NADA symptom alls så det är bara hoppas på att kur #2 kommer funka.
  • Unaangelita
    Karriärskvinna skrev 2014-12-30 10:52:34 följande:
    Vi började med ivf i november så nu i januari blir det ett nytt försök. Hoppas inte Pergotimen ställer till det nåt med nästa ägglossning bara..?

Åh hoppas er andra IVF går vägarna nu då. Hoppas hoppas hoppas {#emotions_dlg.flower}

Nej jag hoppas på att jag får ÄL bara ;) Brukar inte få det alls nämligen men skam den som ger sig! Nu jäklar ska allt funka för oss med hoppas jag. Kör på 2 tabletter om dagen också, enligt min läkaren rekommendationer. Blir så less på min egen kropp som inte gör som jag vill haha.
    Bara hitta lite mer styrka och tålamod och jävlaranamma och på´t igen :)
  • Unaangelita

Är inne på min andra kur med Pergotime nu. Hoppas så innerligt att det ska funka denna månad!!!! Jobbigt med all väntan bara och dagarna går så sakta haha. Är det någon som vet på,ett ungefär hur många kurer Pergotime man "får" ta egentligen?

• Unaangelita
    Annasofia01 skrev 2015-01-07 17:09:42 följande:
    Just avslutat min andra kur eller igår så får se om det händer något denna månad. Har ägglossning själv men så ojämn mens så därför äter jag pergotime för att kunna veta lite mer exakt när jag har ägglossning. Hur länge har ni försökt få barn ? :)

Jag har PCO så har knappt någon ÄL alls. Men första månaden fick jag ÄL men det tog sig inte ändå. Hoppas såååå mycket på att denna kur ska va bättre.
    Vi har försökt lite mer än 1,5 år typ..Eller inte försökt konstant varje månad, vissa månader har någon av oss tröttnat men ja, snart i 2 år har vi försökt. Ska prova det här med Pergotime, annars får vi ta oss vidare helt enkelt.
    Hur länge har ni försökt?
    Spännande! Jag ska ta mina 2 sista tabletter idag :)
  • Unaangelita
    Tdawenpart skrev 2015-01-07 22:01:05 följande:
    Min läkare har sagt att vi bara får sex försök med pergotime innan man går vidare på annat sätt. Kanske är olika beroende på läkare men sex kurer pergo. (De gånger ägget lossnar.) 3:e försöket vi gjorde innan jul lossnade aldrig något så nu gör vi snart ett nytt försök som blir nummer 3 :)

Okej. ÄR det 6 kurer i rad då eller?
    Jag är inne på min andra kur och är mest nyfiken om hur många kurer som är vanligast att man får ta :)
  • Unaangelita
    WallePrix skrev 2015-01-16 11:18:04 följande:
    Hej går med i denna tråden :) Jag började med pergotime igår. Min läkare har inte kunnat hitta några fel på mig mer än att jag inte har ägglossning, varför vet han inte. Har tagit mig 4 år att få den hjälp som ja har sökt. Så nu hoppas ja att de ska bli nått :) Ska äta de i fem dagar och sen ska mensen komma efter 2-4 veckor. Stämmer det eller hur har de varit för er andra?

Hej! Jag får ÄL cirka 13 dagar efter avslutad Pergotime-kur så det är nog olika från person till person. Sen brukar mensen kommer totalt olika dagar för mig haha. Ena månaden två veckor efter ÄL, andra 10 dagar efter ÄL och sådär håller det på. Oj 4 år?? Men det finns ju vårdgaranti? Ingen ska behöva vänta 4 år på att få hjälp av en läkare...
  • Unaangelita
    joss82 skrev 2015-01-21 11:27:20 följande:
    Vi har ju lagt verkstan på i den här månaden men jag ka inte låta bli att hoppas lite på att pergotime-effekten ska sitta från förra månadens kur, en del säger ju att den kan göra det? Häromdagen upptäckte jag äl-flytningar och imorse var tempen 36,7 vilket jag aldrig tidigare fått så tidigt i cykeln. Jag brukar få en ganska tydlig temphöjning efter positivt äl-test (innan positivt test har jag aldrig hat över 36,5 men det brukar komma tidigast dag 23, är på dag 17 nu. Har inte testat med stickor, men de verkar inte vara så rättvisande för mig i vilket fall. Spännande att se om tempen håller i sig.

Min läkare säger också att det är vanligt att tabletterna håller i sig även månaden efter. Inte för alla dock men att det absolut kan hända iaf :)
  • Unaangelita
    Annasofia01 skrev 2015-01-21 16:07:23 följande:
    Så ingen som plussat med pergotime? Nyss avslutat kur två och haft ägglossning

Jo jag har också läst om att det är många som blir gravida av Pergotime. Jag har också nyss avslutat min andra kur, och haft ÄL så hoppas så in i Norden att det tagit sig denna månad. Ingen aning om när jag ska ha mens dock, ska vänta tills månadsslutet och se om det hänt något :)
  • Unaangelita
    joss82 skrev 2015-01-22 07:57:21 följande:
    Tog du inga ägglossningstest? De flesta (inte alla) får ägglossning dag 16-18 i cykeln med pergotime, i så fall borde du få mens runt dag 30-32. Vilken dag är du på nu? Har du några symtom?

Nej inget eget ÄL-test, däremot VUL, vilket jag gjort båda månaderna jag tagit Pergotime.  På VUL:et såg han ett ägg  på ca 16mm så förhoppningsvis har det växt till sig några mm. Jag har väldigt sen ÄL iaf, och kort tid mellan ÄL och mens det är därför det är svårt att säga exakt.
    Inga symtom alls. Du då?? Vilken dag e du på? :)
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014