• Kingston

Pergotime start Oktober 2014

Kan jag hoppa in här?

Har inte hunnit läsa igenom allt men kände att jag kanske skulle passa in här?

Har snart avslutat första kuren med pergotime. Det verkar inte som om det gick vägen för oss och jag ska erkänna att jag känner mig rätt deppig!

Vi har försökt få vårt andra barn i över 1,5 år nu och det börjar kännas som om det aldrig kommer bli våran tur...

• Kingston
    SsaraL skrev 2014-11-11 09:19:51 följande:
    Hej!

Självklart passar du in här. Har också avslutat min första kur och fick min glada äl-gubbe idag - 13 dagar efter sista mensdagen. Trodde ALDRIG det skulle fungera.. Men har läst att flera fått äl runt 19-25! Vilken dag är du på?
    Jag är på dag 25 (mensen brukar komma på dag 27).

Var på vul dag 12 och allt såg då hur bra ut som helst enl. läkaren. Jag började testa samma dag med äl-tester men jag fick aldrig någon "glad gubbe".

Läkaren påstår att det förmodligen berodde på att jag testade för sent men jag känner mig tveksam till om jag verkligen hade äl alls?!

Skit samma egentligen. Nu får vi invänta mens och köra på med kur nr.2 och nya äl-tester.
  • Kingston
    SsaraL skrev 2014-11-11 12:17:23 följande:
    Du kan nog ha testat för sent, men som du säger inget att göra åt! Vissa får ju ingen äl alls första, för att kroppen inte förstår.

Bara vänta ut mensen och börja om! Hur mänga kurer fick du?
    Ja precis... Börja om som så många ggr förr ;)

Fick bara 2 kurer då jag har fullt fungerande ägglossning i vanliga fall och regelbunden mens. Sen finns det nog inget annat än ivf för oss tyvärr :(
  • Kingston
    lantlivet skrev 2014-11-11 15:47:03 följande:
    Välkommen :)

Trist att de ej funka första gången. Men ge inte upp.

Vi har kämpar lika länge med första å inget än :) visst finns det dagar man mår dåligt men de måste man få. Se det fina i ert första barn om de inte skulle funka att få ett andra :)

Har börjar tänka att går det inte när vi försökt då får ja leva utan barn. Många gör det och de verka leva rätt bra liv så då kan ja väl göra det jag med. Dock lär ja bli ensam men de får väl va så då. Inget jag kan påverka :)
    SsaraL skrev 2014-11-11 09:16:55 följande:

Känns så himla roligt!! Nu är det mannen som får prestera och ge mig en unge! :D

Exakt ;) haha
    Skön inställning! Försöker verkligen lära mig att tänka mer positivt. Men det är verkligen en konst jag inte behärskar. Jag är självklart superglad över det barn vi har men vi hade ju tänkt oss två...

Tycker faktiskt det är konstigt att man inte får mer hjälp på den mentala biten inom vården. Man blir inte ens erbjuden, man får inte frågan hur man mår osv. Väldigt märkligt enligt min mening.
  • Kingston

Vad är det som bestämmer hur många kurer man ska prova? Min läkare verkar inte vilja skriva ut fler kurer än 2... Och den ena är ju redan förbrukad så det känns ju som om mina chanser att lyckas är ganska små!

Dessutom undrar jag vad som bestämmer vilken dag i menscykeln man skall börja med Pergo? Jag skall börja på dag 3...

Vilken dag fick du börja på Ninni84? Grattis till dig förresten!

• Kingston

Har fått väldigt mkt flytningar på denna kuren. Dessutom får jag vallningar och håller på att svettas ihjäl emellanåt...

• Kingston

Jag får svettningar och sjuk trötthet på dagarna! Kan inte hålla mig vaken på jobbet ens... Jättejobbigt!

Denna kuren känner jag inte av någonting i magen. Förra gången kändes det som om jag skulle sprängas vid ÄL... Men nu, ingenting!?

• Kingston
    tjugofemton skrev 2014-11-20 12:17:49 följande:

Jag plussade i morse på BIM+2. BF 27 juli ÄNTLIGEN var det vår tur! Bara hoppas att det går vägen

Grattis! Ingen dålig julklapp!
  • Kingston
    lantlivet skrev 2014-11-20 12:13:00 följande:

Så jobbigt :/ konstig. Hade du öl sist ?

Jag vet inte med säkerhet att jag hade äl sist men jag har alltid haft egen äl (utan Pergo alltså) så jag förmodar att jag hade det. Allt såg väldigt bra ut på ul dagarna innan iaf.

Pratade med läkaren idag (ska resa bort och behövde veta lite hur jag skall göra under den tiden). Han sa att jag ska få utskrivet Letrizole om inte den här kuren fungerar...

Har försökt söka runt lite på nätet men det verkar inte finnas så mkt info om det...

Någon här som hört nåt om det?
  • Kingston
    lantlivet skrev 2014-11-20 21:47:35 följande:

Varför ska du då äta pergotime? Låter konstigt tycker jag.

Nä de har ja aldrig hört talas om men ja är ju ny pergopingla så ja vet typ lite å inget egentligen :)

Jg vet egentligen inte det.. Frågade och fick till svar att kvaliteten kunde bli bättre.

Å ja... Man börjar ju bli aningens desperat efter så här lång tid så man är villig att testa vad som helst!
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014