• Annasofia01

Pergotime start Oktober 2014

På min första kur pergotime och hoppas innerligt att det blir en bebis .

• Annasofia01

Jag kunde se det då i alla fall och då var ägget på väg att släppas inom några dagar .

• Annasofia01

Åh men så roligt att höra plussade ni på första kuren ? Själv har jag bara ojämn mens så svårt att veta när jag verkligen har ägglossning . Annars såg allt normalt ut så gjorde också en spolning men inge stopp där inte . Vi längtar så mycket .

• Annasofia01

Jag tycker det var jätte svårt att avgöra om jag haft ägglossning av pergotime . Är det viktigt att man testar sig samma tid varje dag när ägglossningen är beräknad ? Eller ser detta ut att vara ett positivt ägglossningenstest?

• Annasofia01

Jag tycker det var jätte svårt att avgöra om jag haft ägglossning av pergotime . Är det viktigt att man testar sig samma tid varje dag när ägglossningen är beräknad ? Eller ser detta ut att vara ett positivt ägglossningenstest?

• Annasofia01
    Unaangelita skrev 2015-01-07 11:03:42 följande:

Är inne på min andra kur med Pergotime nu. Hoppas så innerligt att det ska funka denna månad!!!! Jobbigt med all väntan bara och dagarna går så sakta haha. Är det någon som vet på,ett ungefär hur många kurer Pergotime man "får" ta egentligen?

Just avslutat min andra kur eller igår så får se om det händer något denna månad. Har ägglossning själv men så ojämn mens så därför äter jag pergotime för att kunna veta lite mer exakt när jag har ägglossning. Hur länge har ni försökt få barn ? :)
  • Annasofia01
    Unaangelita skrev 2015-01-08 04:45:49 följande:

Jag har PCO så har knappt någon ÄL alls. Men första månaden fick jag ÄL men det tog sig inte ändå. Hoppas såååå mycket på att denna kur ska va bättre.

Vi har försökt lite mer än 1,5 år typ..Eller inte försökt konstant varje månad, vissa månader har någon av oss tröttnat men ja, snart i 2 år har vi försökt. Ska prova det här med Pergotime, annars får vi ta oss vidare helt enkelt.

Hur länge har ni försökt?

Spännande! Jag ska ta mina 2 sista tabletter idag :)

Vi har försökt i 1,8 månader konstant ni .
  • Annasofia01
    misame89 skrev 2015-01-08 21:56:52 följande:

Hej ! Jag undrar bara lite om nån annan varit med om liknande.. fick tyvärr min mens dock 3 dagar för tidigt vilket kändes lite konstigt.

Men 2 dagar efter min mens hade jag lite konstig flytning som var lite sådär ljusbrun lite rosa inslag och börja tänka lite hmm tänk om jag är gravid ändå trots mens ? Men sen läste jag på nätet och då kan det ju vars något eftersläntat från mensen...nu 5 dagar senare äre mer åt det röd/oranga hållet men det e ljust liksom.. jättesvårt att förklara =/aldrig varit med om det här tidigare mer än att sista dagen på mensen och nån dag efter kan man få tjockare brun flytning men det e ju gammalt blod från mensen..

Så vad tror ni det kan vara för fel ?

Hade väldigt ont i magen igår på jobbet ut bak i ryggen ??

Själv varit med om liknande situation tyvärr och ibland ser mensen konstig ut bara tyvärr.
  • Annasofia01
    Unaangelita skrev 2015-01-22 06:51:06 följande:

Jo jag har också läst om att det är många som blir gravida av Pergotime. Jag har också nyss avslutat min andra kur, och haft ÄL så hoppas så in i Norden att det tagit sig denna månad. Ingen aning om när jag ska ha mens dock, ska vänta tills månadsslutet och se om det hänt något :)

Jag har också haft äl efter andra kuren :). Håller tummar och tår antar att mensen är beräknad till ca 28 jan.
  • Annasofia01
    Annasofia01 skrev 2015-01-22 16:17:36 följande:

Jag har också haft äl efter andra kuren :). Håller tummar och tår antar att mensen är beräknad till ca 28 jan.

När tror du man tidigast man kan testa ?:)
  • Annasofia01

Bara man äter bra innan får man får tabletter som är rätt starka så man inte ska ha ont . Jag trodde de skulle va en lätt match men shit vad jag spydde tabletterna var för starka med så lite mat i magen . Sen är det ju inte alla dom upplever de så men som sagt det är så värt det nu när vi är gravida . Även om de inte är stopp kan en spolning hjälpa till :).

• Annasofia01
    Kingston skrev 2015-02-01 08:37:11 följande:

Jag fick inga som helst läkemedel vid spolning... Däremot blev jag rekommenderad att ta två alvedon innan jag åkte till sjukan.

Är väl Olika hur dom gör då.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014