Pergotime start Oktober 2014
Hoppas för din skull! Vi verkar ligga rätt samma, hade positivt utslag på julafton! :) hoppas vi får plus båda två!
Hoppas för din skull! Vi verkar ligga rätt samma, hade positivt utslag på julafton! :) hoppas vi får plus båda två!
Jag menar det, hoppas på drt bästa! Jag är lite orolig inför nyår, vågar man dricka? Om jag inte dricker så kommer det bli en stor sak. Kan man få positivt gravtest så tidigt? Ska ha mens den 4/1...
Jag berättade för min mamma nu när jag var hemma över jul att vi försöker och går på behandling. Har inte sagt ett knyst om det tidigare, men kändes skönt att säga det nu. Hon tog det bra. Frågade vidare lagom mycket. Har inte sagt något själv till pappa, men det lär väl mamma berätta för honom. Nu hoppas jag att hon inte kommer att fråga om det alltför mycket framöver. Men när det väl blir en graviditet tror jag att jag kommer att säga det rätt fort.
ÄL+5/6 idag och har varit och tagit progesteronprov. Nervös, kan ringa imorrn och kolla resultatet. Räknar med att det är negativt. Temperaturkurvan håller sig något högre än före äl, men inte mycket. Före ÄL har jag 36,3-36,5 och efter har jag nu haft 36,6-36,7. Räcker den höjningen? Annars känner jag inte av mycket utöver att brösten börjar ömma så smått som vanligt. Och att jag känner mig rätt instabil. men det är nog snarare för att jag umgåtts med för mycket människor senaste veckan.
Verkar som att dubbelkuren gjort vad den ska. Progesteronet låg precis på gränsvärdet för garanterad ägglossning. Glad för det!! Nu hoppas vi att det tagit sig också...
Gott nytt år alla! Önskar oss alla varsin graviditet och kanske till och med en 2015-bebis! Håller tummarna för att det kanske till och med finns en i magen nu...
Hur går det för er härinne? Vilka är vi som inte fått vårt plus än? Jag är på ÄL+11 idag. Har känt mig konstig i magen i flera dagar nu. Först som stickningar och mensvärk, nu mer som ett dovt illamående som kommer och går. Inte så att jag vill spy, mer som att jag är uppsvälld och har en konstig och inte alltför skön känsla. Har dock känt likadant någon gång tidigare, så hoppas inte alltför mycket. Ska ta ett test i morgon bitti. Nervöst!
Jag har inte fått plus än tyvärr! När skall du ha mens? Hoppas att den inte kommer:) min mens skall komma imorgon!
Jag håller med dig, man vill liksom inte förstöra dagen. Jag skall nog bara vänta ut mensen. Blir den för sen testar jag :)
Usch alltså, om jag inte är gravid vet jag inte vad det är med min mage. Den har inte varit rolig att tas med de senaste dagarna.
Ja ibland känns det konsigt alltså. Några dagar efter äl kändes det väldigt mycket och annorlunda i magen denna månaden.
Jag tempar varje morgon när jag vaknar. Förra månaddn vart det klockrent att tempen sjönk 0,4 grader samma dag som mensen kom, kändes skönt att få veta att den skulle komma. Är på cd 30 idag, tempen är oförändrad. Beräknad mens är idag. Vi får se hur tempen är imorgon :)