• Hoppassnart

Pergotime start Oktober 2014

Nu har jag gått min kur plus Ovitrellesprutan i fredags. Myst hela helgen. Men huha, vilket humör jag har haft!! Får raseriutbrott över INGENTING....lite så man skäms såhär i efterhand...haha....jaja, nu får man bara hålla alla tummar och tår!

Någon som har plussat?? Har inte scrollat igenom allt som hänt dom senaste dagarna :))

• Hoppassnart
    lantlivet skrev 2014-12-10 09:07:38 följande:
    Ja jag har hört det :) hihi ja ler varje gång de moler, sticker och drar i livmodern.

Åh låter hur mysigt som helst!
    Grattis grattis!!! Hoppas mitt gått vägen oxå....nu har man några dagar att vänta bara....suck, tiden går sååå långsamt!
  • Hoppassnart

Hjääälp!! Vad tror ni..?? Titta här, bim på fredag. Spök eller kanske kanske det är min tur??

Lantlivet, hur såg dina tidiga streck ut?? Testade igår, såg inget...men idag! Liiiite!!

• Hoppassnart
    tjejmedpco skrev 2014-12-17 09:11:18 följande:

Hoppas­snart: Jag ser då ett streck!! Grattis! :) Men förstår din oro att det inte är sant, jag testade för någon vecka sen och fick också bara ett svagt streck! Gå och köp clearblues digitala test om du verkligen vill veta, jag testade med de samma dag på em och då stod det "gravid 1-2" :))

Men men men....är helt snurrig i bollen nu....tror du? Ger clearblues test ett mer definitivt svar? Då ska jag absolut köpa ett...och prova ikväll igen...ååh, hur ska jag kunna klara av dagen men detta i huvet....iiiih!!
  • Hoppassnart
    Heobea skrev 2014-12-17 09:26:27 följande:
    Jag ser också ett streck! Grattis!!!!
    Det kan inte vara Ovitrelle eller Prego som spökar..??

Waaah!! ETT ÅR!! Helt sjukt lång väntan!! Och sen på ETT Prego försök? Helt otroligt...
  • Hoppassnart
    Hearts76 skrev 2014-12-17 09:46:13 följande:

När tog du Ovitrelle? Jag testade pos 10 dagar efter ovitrelle, allt innan tio dagar kan vara falskt. Testet är absolut pos, så såg mina ut. Du behöver inte vänta till ikväll med digitalt, kör direkt :)

12 dagar sen....så det borde vara lugnt...alltså, jag är helt i extas...digtalt, here i come!! Skrattande
  • Hoppassnart
    lantlivet skrev 2014-12-17 09:58:19 följande:
    Kan lägga in domikv. Är på jobbet. :) annars kan du lägga till mig på Facebook om du vill. Skicka mig ett mail här isf.
    Har inte facebook.....men har scrollat tillbaks och kollat dina....dom var ju också svaga...som mitt :) ska köpa digitest och pröva, återkommer! :)
  • Hoppassnart
    Hearts76 skrev 2014-12-17 14:31:14 följande:

Åherrejösses! Grattis! Vilken jäkla julklapp! Ska du berätta i dag? Kom ihåg att den släcks inom 24 timmar tror jag det är, det står på bipacksedeln :)

Hi hi, nej det blir nog imorgon....vi kommer inte ses ikväll, jag är bortbjuden och mannen somnar tidigt...kaaanske jag väcker honom och berättar....MEN roligare om jag gör något kul av det och så har vi hela kvällen att prata om det imorgon :)) tips på roliga sätt att berätta?? Har ju köpt ett test till om man skulle använda det...men vill komma på ett roligare sätt :))
  • Hoppassnart
    monn skrev 2014-12-17 14:29:57 följande:

Men grattis!! Vad härligt :) bättre julklapp finns ju inte!!

tack tack Monn, helt galet är det! Idag får han veta...:))
  • Hoppassnart
    fluffan84 skrev 2014-12-18 04:47:04 följande:
    Grattis! Guu vad kul :) vi verkar vara många gravida nu :)
    tack tack så happy!! :D
  • Hoppassnart
    joss82 skrev 2014-12-18 07:33:02 följande:
    Jodå, de kommer ta blodprov på mig men det är ju inte förrän dag 23. Så ville gärna höra om andras erfarenheter innan dess så jag vet om jag har anledning att vara så pessimistisk som jag känner mig. Men ska i alla fall träffa en ny gynekolog idag, hoppas det blir bra och att han kanske gör ett VUL.
    Det konstiga var att jag inte fick utslag på äl test när jag gjorde min kur...jag var ÖVERTYGAD om att jag inte ägglossat IGEN...men nu sitter man här och har plussat. Har du fått din Ovitrelle spruta??
  • Hoppassnart
    joss82 skrev 2014-12-18 11:22:45 följande:
    Grattis igen till plusset!

Vad gör egentligen Ovitrelle-sprutan? Hur avgörs det vem som får den? Jag har inte fått någon. Kanske blir nästa steg om jag inte ägglossar på denna kuren?
    Jag har faktist ingen aning....tror det är som Hearts76 säger, det ger en extra skjuts....pratade med min gyn idag och hon sa att det var ovanligt att det går på första försöket men absolut inte omöjligt :) fattar fortfarande inte att det är sant. Längtar tills min sambo kommer hem så jag kan berätta!

Fråga din gyn om Ovitrelle, tycker jag.

KRam
  • Hoppassnart
    joss82 skrev 2014-12-18 17:54:38 följande:

Kändes bra hos gyn i alla fall. Han gjorde ett VUL, allt såg jättebra ut med livmoder och äggstockar och det verkade som att en eller två blåsor var på väg att mogna. Skönt. Han var också väldigt trevlig och bra. Sambon har fått remiss för spermaprov, jag ska ta något mer blodprov och sen ska vi ses i februari om inget hänt innan dess. Han verkade inte jättebekymrad över mina låga progesteronvärden heller. Känns bra.

Frågade du om Ovitrellr?
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014