• lantlivet

Pergotime start Oktober 2014

SsaraL skrev 2014-12-15 07:04:36 följande:

YAY, glad gubbe på ältest idag! Myste igår trots att sambon har 40 graders feber haha! Ska försöka få honom i säng idag med ;) Sen bara be (trots man inte är religös MEN om Gud ger mig en bebis så ska jag försöka tro att han finns på något sätt ;)

Håller tummarna för att det blir en bebis! Kan säga att jag är verkligen inte religiös men tackar gud varje dag för att jag fått chansen att bli gravid och förhoppningsvis föda ett barn i augusti :)
  • lantlivet

Ja tro inte det blir 5, men 2 är ju inte ovanligt :)

Hoppas de blir en iaf. :)

Idag jobba jag med en kvinna som oxå hade svårt att bli gravid när hon va ung. Hon är 50 nu. De första hon frågar när ja säger att ja är trött å hungrig. "men visst är du gravid va?" ja då kan man ju inte svara nej för de syns ju faktiskt även på min svullna mage. Men hon lovade att inget säga. Å de vet ja att hon inte kommer göra :) blev alldeles skakis när hon fråga. Men hon sa det att ja såg det på dig redan förra veckan..

Hur läskigt är de inte då alla äldre bara typ behöver titta på en så vet dom? Ja är ju precis som vanligt fast snäppet gladare kanske :) å lite rundare mage. Men de syns ju inte jättemkt om man inte tänker på det. Har ju inte direkt tajta kläder på jobbet heller. Men bulan syns ju.

3 dagar kvar till v 6 typ, har gått ganska fort endå denna vecka. Fortfarande blödningar men ska endå vänta och testa på onsdag igen och sen maila kvinnokliniken :)

• lantlivet

De ska stå inga blödningar men inga försvann. Hehe. Ärtan mår bra och verkar då växa så de knakar i hela livmodern. För fy så ont de gör ibland :) men de gör inget. Har gärna symptom så ja vet att de finns något där i.

Inte jag. Dock kan ja ibland känns dr på mig. Bara få en känsla att de är något.

Våra vänner ska få veta kanske denna vecka. Vi ska va hos dom på nyår nämligen. Och de kommer även ett till par som ja inte vill ska veta förrän de syns. De kommer ju synas p när få ja är i v 8 då och är redan rund. Men vill inte säga det då bara.

Gud ja hade inte kunnat hippa chansen. De är ju inte säkert att alla ägg mognar och släpper heller :) stark gubbe du har. En vinterbebis blir ju bra oxå :)

Ja gruva mig för att gå höggravid i sommar ;)

Heobea skrev 2014-12-15 12:08:27 följande:

Hoppas att det slutar blöda snart och att den där lilla ärtan stannar där hen ska vara....

Jag har också lätt att se det där med graviditeter. Det är nått med ansiktet, känslan och den där lilla lyckopaniken som finns i blicken. Ofta även en hand på magen. Tagit en rad graviditeter senaste tiden, långt innan de själva berättat. Ganska svårt ibland att agera förvånad när man vetat/anat det rätt länge.  På jobbet är det svinlätt, mest eftersom vi hantera potenta läkemedel som är fostertoxiska och ibland (rätt ofta) har patienter med infektioner som kan skada fostret osv. Då behöver man ibland berätta redan i v 5 för att vi ska kunna styra om fördelning av patienter etc. 

Hoppas går ju alltid, men jag är tveksam, mycket tveksam. Men jag får verkligen panik på min kropp nu. Önskar bara att det vore mer behagligt än såhär att bli gravid. Frågade mannen om han vågade ha sex, trots förbudet. Men näe, inte då. Han är en plikttrogen och nästintill dum kille, när det kommer till rekommendationer från sjukvårdspersonal osv. Han har väl rätt egentligen, det är lite väl risky. Men åh, vad jag önskar att det bara tog sig, vi kunde få den där skitungen i september och så blev allt bara bra. 

• lantlivet

Det känns jätteskönt. Men de känns ju dom att ja ska blöda då ja har sån växtvärk och flytningar. Yeyyyy så skoj :p

Jo det är svårt. Ja är lite nervös men ja vet att de kommer bli glada för de har väntat länge på att vi ska skaffa oxå. Kommer va 1 år och 2 månader mellan våra barn då :)

Jo det är klart. Men endå :)

• lantlivet
    Annasofia01 skrev 2014-12-16 12:15:12 följande:

Hur länge försökte ni innan ni sökte hjälp ?

Jag började ana pco då min mens aldrig va som den skulle och alla andra symptom ja hade. Då hade vi försökt i 10 månader typ. Sen tog det till efter sommaren innan vi båda skulle göra en barnlöshetsutredning tsm. Så total försök innan utredningen blev 16 månader. Blev gravid i början på dec nu tack vare pergotime då :)
  • lantlivet

Bonden känns riktigt BA att ja va så lätstimulerad. :)

Håller tummarna för er!

Annasofia01 skrev 2014-12-16 12:34:59 följande:

Åh men så roligt att höra plussade ni på första kuren ? Själv har jag bara ojämn mens så svårt att veta när jag verkligen har ägglossning . Annars såg allt normalt ut så gjorde också en spolning men inge stopp där inte . Vi längtar så mycket .

• lantlivet
    Hoppassnart skrev 2014-12-17 09:02:20 följande:

Hjääälp!! Vad tror ni..?? Titta här, bim på fredag. Spök eller kanske kanske det är min tur??

Lantlivet, hur såg dina tidiga streck ut?? Testade igår, såg inget...men idag! Liiiite!!

Kan lägga in domikv. Är på jobbet. :) annars kan du lägga till mig på Facebook om du vill. Skicka mig ett mail här isf.
  • lantlivet

Då håller jag tummarna för att de blir 1-2 :)

För jag ser absolut ett rosa på ditt!

• lantlivet

Grattis!! Så kul att vi bara är nån v i mellan :)

Jag köpte ett set m body osv å slog in till min :)

• lantlivet
    joss82 skrev 2014-12-17 21:55:41 följande:

Någon härinne som blivit gravid eller vet att ni haft äl med pergotime utan att ha haft några biverkningar? Jag är på cd 11 nu och har hittills inte känt av någonting alls. Inte när jag tog tabletterna (dubbelkur) och inte efteråt. Känns som att det betyder att de inte fungerat den här gången heller :(.

Tycker du ska ringa å fråga om de inte kan ta blodprov för å se om du får äl eller inte. Håller tummarna för att du får de trots inga biverkningar.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014