• Hearts76

Pergotime start Oktober 2014

lantlivet skrev 2014-12-10 09:07:38 följande:

Ja jag har hört det :) hihi ja ler varje gång de moler, sticker och drar i livmodern.

Åh låter hur mysigt som helst!

:):)
  • Hearts76
    Unaangelita skrev 2014-12-11 09:25:52 följande:

Njaa gick sådär...Fick reda på att jag har PCO...Kändes skittrist och typ hopplöst. Hoppas på att Pergotime kan hjälpa iaf, kanske inte på första försöket men senare.

Absolut inte hopplöst! Jag har också pco men väntar fjärde tablettbarnet nu :) Har mens typ varannan-var tredje månad i vanliga fall, helt hopplöst att bli med barn utan Pergo. Ge inte upp, det KAN verkligen bli barn ändå :)
  • Hearts76
    Unaangelita skrev 2014-12-11 11:43:23 följande:

Åh guuuud vad skönt att höra!!! Nu räddade du min dag

Vi ska fortsätta med Pergotime och hoppas på det bästa. Lite kämpande har ingen dött av, men det känns så hopplöst ibland bara.

Åh stort grattis till er!

Tack! :) Du ska absolut känna hopp! Vi försökte i nästan fyra år innan vi tog oss för att söka hjälp. Ettan blev till på femte kuren, sen har det bara gått snabbare för varje barn, nu senast tog det sig på andra. Lycka till nu!
  • Hearts76
    lantlivet skrev 2014-12-11 18:01:00 följande:

J precis. Men chansen är ju lika stor som med alla gånger så :)

Jo ja tänkte det. Ja har ju gjort 3 CB så ja är ju gravid iaf idag har ja haft mkt som mensvärk.

Har aldrig hört talats om kemisk graviditet, varför misstänkte hon det? Tog du blodprov? Håller tummarna!
  • Hearts76
    lantlivet skrev 2014-12-11 21:53:17 följande:

Hon misstänkte inte det utan nämnde bara att risken finns . Ja har hört det förut. Men ja tro de bara är nå påhitt de kommit på. De är ju missfall. Är väl ett finare ord bara?

Jo ja är rätt lugn och känner att de kommer gå bra så ja är inte orolig :)

Jo ja tog prov när ja skulle kika om ja haft äl. Men inge annat har de kollat :)

Äh, skit i det! Så länge inget hänt så har det ju inte hänt :)
  • Hearts76
    Heobea skrev 2014-12-15 08:14:33 följande:

Den här veckan har varit tortyr verkligen. I fredags var jag på vul, fem blåsor på 17mm, så vi fick sexförbud. Kanske inte så konstigt att jag haft sådär brutalont i äggstockar och mått skit denna gång. Men fan vad sur jag blir på min kropp. Kunde den inte bara fixat en blåsa istället. Ägg- och tidsslöseri! Men det värsta är att vi råkade ha sex i torsdags. Så har vi otur står vi där med en femlingsgraviditet. Men varför skulle det hända liksom, det verkar helt osannolikt. Eller så är det bara vår vanliga otur som spelar in.... suck!

Är i nått slags uppgivet surmode, vill bara ha julen överstökad och ta nya tag i januari igen. Vi pratade om att testa letrozole istället, hon var fortfarande skeptisk men jag fick henne i alla fall att överväga saken.

Men va fan, alltid ska det vara nåt strul... Femlingar är ju sjukt osannolikt, men tvillingar kanske inte vore fy skam? ;)

Slår ett stort slag för Letrozole, Linnékliniken i Uppsala har gått över till det. Jag har tre pergobarn, och nu ett letrozolebarn i magen. Skillnaden för mig var noll biverkningar, endast 1 äggblåsa, och att jag blev gravid på andra kuren redan. Enligt överläkaren där så är det därför de har gått över till Letrozole, mindre biverkningar samt högre chans vid varje kur.
  • Hearts76

När tog du Ovitrelle? Jag testade pos 10 dagar efter ovitrelle, allt innan tio dagar kan vara falskt. Testet är absolut pos, så såg mina ut. Du behöver inte vänta till ikväll med digitalt, kör direkt :)

• Hearts76
    Hoppassnart skrev 2014-12-17 09:51:38 följande:

12 dagar sen....så det borde vara lugnt...alltså, jag är helt i extas...digtalt, here i come!!

Jisses vad spännande! Jag hade några mardrömsdagar fram till 14 dagar efter Ovitrelle, först då vågade jag lita på det. Om du får pos på digitalt så är det nog lugnt, Ovitrellen är så "utspädd" dag 10 redan så den knappt är mätbar.
  • Hearts76

Åherrejösses! Grattis! Vilken jäkla julklapp! Ska du berätta i dag? Kom ihåg att den släcks inom 24 timmar tror jag det är, det står på bipacksedeln :)

• Hearts76
    joss82 skrev 2014-12-18 11:22:45 följande:

Grattis igen till plusset!

Vad gör egentligen Ovitrelle-sprutan? Hur avgörs det vem som får den? Jag har inte fått någon. Kanske blir nästa steg om jag inte ägglossar på denna kuren?

Verkar vara lite hur som haver vem som får den. Jag har aldrig tagit den tidigare men fick plötsligt instruktion om det den senaste kuren, skulle ta den när jag fick pos ältest för att ge ägget extra skjuts så det verkligen släppte. Blev gravid iaf, men osäkert om jag hade blivit det ändå. Det har ju funkat med bara tabletter förut liksom :) Är äldre nu, 38, kanske därför. Går på Linnékliniken.
  • Hearts76

Be att få Letrozole utskrivet istället om Pergo är slut. Har ett helt paket L hemma, skulle dela med mig om jag bodde nära :)

• Hearts76
    Lillajagmedpco skrev 2015-01-03 17:59:15 följande:

Följer er alla som kämpar för att få till en bebis! Jag är 30år, och har PCO. Alla värden är bra och smal...så endast för mycket ägg i äggstockarna. Ingen ägglossning alls.

Försökt i 2år, senast året har vi hållit på med pergotime och nu blir det 8:e försöket med Puregon + ovitrelle. I september blev vi gravida, men fick tidigt missfall i v 7.

Förmodligen blir det remiss för IVF snart!

Låter som mig, jag har pco men är smal, tränad och har bra värden. Felet är en massa äggblåsor som inte utvecklas och släpper av sig själva. Vad tråkigt med missfallet, hoppas ni får det ni drömmer om snart. Jag väntar fjärde barnet nu med hjälp av tabletter och Ovitrelle, det har krävts allt mellan 5-2 kurer för varje graviditet. Lycka till!
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014