• lantlivet

Pergotime start Oktober 2014

SsaraL skrev 2014-11-21 12:14:30 följande:

Tack!

Ja, nu börjar det roliga för dig! Tror mina symptom är för ägglossningen då jag aldrig haft någon innan.. (Vill ej bli besviken om det är negativt).

Fick äl 11 dagar efter sista pillret, så håll koll och börja testa äl tidigt (eller mys varannan dag är bäst!) vi missade ju flera dagar där :(

Ja nu är äntligen mensen över :)

Ja de ska liggas trots att vi ej orka. Ska köpa öl test imorgon tänkte jag. Börja testa söndag morgon :) kommer säkert bli besviken om de inte blir ägglossning, men då blir de dubbelkur nästa månad ist :)
  • lantlivet
    Kingston skrev 2014-11-21 21:23:17 följande:

Jg vet egentligen inte det.. Frågade och fick till svar att kvaliteten kunde bli bättre.

Å ja... Man börjar ju bli aningens desperat efter så här lång tid så man är villig att testa vad som helst!

Jaha. Ja så är det ju. Din karl är ok han oxå eller?

Förlåt om ja är frågvis. Tycker bara de är konstigt att de skriver ut till de som har egen ägglossning bara ^^

Men ja vet ju hur det är att ha försökt länge å inget funkar.
  • lantlivet
    Kingston skrev 2014-11-22 00:35:14 följande:

Ja karln min är det inte heller några fel på...

Allt ser jättebra ut och i teorin så ska vi kunna få barn säger dom "som vet".

Men vi alla vet ju att teorin och praktiken är helt skilda saker och tyvärr verkar ingenting funka i praktiken för vår del!

Skit och pannkaka är vad det är!

Usch så besvärligt. Men ja har ju hört om vissa som ej passar ihop fysiskt när de kommet till detta. Ganska konstigt egentligen att det kan va så. Men håller tummarna för er iaf att de ska gå vägen snart!

Nu har ja iaf tagit min sista pergotime tablett för denna månad. Känner mig inte helt optimistisk idag men de kan nog bero på det lilla sömn ja haft dessa dagar. Helt sjukt vad lite ja sovit. Å nu ska ja snart sätta mig i en bil å köra 1,6 mil på jobbet?! Känns inte kul direkt. Tur ja har sovmorgon imorgon och delad tur idag så ja kan vila mellan passen!
  • lantlivet
    SsaraL skrev 2014-11-22 09:09:54 följande:

Men åh, totalblankt idag på äl +11. Lär fan aldrig bli vår tur, med eller utan ägglossning :( 3 dagar till BIM men lär inte ändra på testet, 100% säker på att jag inte är gravid trots symptom.

Klart det kommer funka! :) än är det inte försent.
  • lantlivet

Jo jag vet känslan. Men visst va de endast enkelkur du åt nu?

Ja tro inte denna kur hjälper för mig. Enkel kur. Känner ju inget i äggstockarna längre. Men de kommer fler månader. Har vi orkat till nu så orkar vi alla kurer vi kan få :)

• lantlivet

Jo många blir chockade när ja saft som det är på jobbet. Å de är endå gamla. Men ni kommer få eran bebis. Ge inte upp hoppet. Var din kille oxå kollad förresten? Så att han inte har problem med sina simmare. Eller dina äggledare?

• lantlivet
    SsaraL skrev 2014-11-22 15:14:10 följande:

Hon gjorde bara vul på mig och konstaterade pco. Kollade inte mannen då han gjort tjej gravid 2 gånger (abort och missfall) dock är detta 6-8 år sedan.. Hon sa att om inte dessa enkelkurer och dubbelkur i framtiden hjälper så ska de kolla mannens simmare.. Hon ansåg att det var mitt "fel" att vi inte fick barn och håller med henne. Hon var supersnäll och gullig och peppade oss. Så vi får väl se, men absolut besviken över äl men ingen graviditet (än iallafall äl+11)

Okej. J a just det ja. Så va det ju. De är ju bra det iaf. Dr är ju svårt att åtgärda simmarna.

Skönt att no trivs med hon :)

Du får vänta några dagar till. Håller tummarna än! Men tiden kommer nog snart!

Ja börjar ältesta imorgon :)
  • lantlivet

Har ni alla enkel kurer eller någon som fått öka dosen? Tänkte ge mig själv lite hippa här :D började testa idag med då de är så tidigtså är de ju - äl beräknas om typ 5-6 dagar. Men ja tro inte det blir äl denna kur. Men då kör ja på nästa som blir dubbel ist :)

• lantlivet

Okej :) låter ju toppen! Hoppas de går för er denna gång nu då :)!

monn skrev 2014-11-23 08:59:44 följande:

Jag har enkel kur, fick inte ägglossning på första kuren, men på andra på cd 18 :)

• lantlivet

Cv är ju mer rättvisande än stickor så det är bra att du bytt :)

Jag har den lila som ska visa 4 mest fertila dagarna. Så ja testar igen på tisdag tänkte jag då de va neg idag. Inte så konstigt.

Jag känner inte heller något än. Jag är på cd 9 bara än tro jag.

joss82 skrev 2014-11-23 10:13:22 följande:

Åh, jag vill också få utslag snart, cd 13 Idag och mycket äl-flytningar. Men för mig gardet varit så att jag alltid fått utslag på stickor ca 14 dagar före mens så det kanske inte kommer säga så mycket i mitt fall. Gyn menar att jag nog inte haft ordentlig ägglossning även om jag fått tydligt utslag. Någon mer här som har det så?

joss82 skrev 2014-11-23 10:14:59 följande:

Har dock mest testat med stickor. De två gånger jag försökt med cb har jag aldrig fått någon glad gubbe. Så nu håller jag mig till cb och hoppas på mitt livs första glada gubbe. Känner inget alls i äggstockarna.

Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014