• Sjukling12345

Haft feber i mer än 1 månad

Jag har haft feber i över en månad nu. Har inte feber konstant utan det kommer och gå under dagen. Är heller inte hög feber utan det är oftast runt 38 grader.
    Läkaren har tagit massvis med prover som inte visade något. Va där i måndags igen för att ta nya lite andra prover och väntar nu på svar.

För ca 2 månader sedan upptäckte jag en hård liten knöl strax under hakan/käkbenet. Och har inte sagt det till min läkare under besöken, fast jag ringde igår till vc och berättade och de skulle säga det till min läkare. Vet inte varför jag inrte nämnde den vid första besöket, antagligen är jag väl rädd att behöva ta något prov på den.

Har heller inte andra symtom. Ingen snuva hosta eller liknande.

Någon som varit med om något liknande?
    Har ni några funderingar på vad det kan vara?

• Svar på tråden Haft feber i mer än 1 månad
  • Anonym (Usk)

Tycker absolut att du ska ta kontakt igen med din vc å be att få träffa din läkare.. Sedan berättar du om knölen och alla andra symtom du har (feber etc)

Är inte bra att ha feber så länge

• Sjukling12345

Jag ringde ju vc igår eftermiddag å berättade om knölen. Så hon skrev upp det. Så förhoppningsvis framkommer ju det till min läkare. :/

• atea

Se till att de kollar dig för lymfkörtelcancer. Genast. Ge dig inte. Min mamma hade samma som du. Föll mellan stolarna o blev inte tagen på allvar. Det kan ha kostat henne livet. Menar inte att skrämma upp dig, men önskar faktiskt att jag skrämt upp min mamma lite mer. Då hade hon haft bättre chanser pga tidigare upptäckt. Knöl plus feber är ingen bra kombination.

• Sjukling12345

När jag läser om symtomen på körtelfeber står det hög feber, halsont osv. Har ju bara låg feber och inget annat utav symtomen. :/

• Anonym (ospecifikt)

Det finns otaliga orsaker till oklar feber. Allt ifrån infektioner, olika inflammatoriska tillstånd, läkemedelsreaktioner och hormonrubbningar till tumörsjukdomar. Det är absolut inte vanligast att det är det sistnämnda. Till det vanligare hör däremot att febern går över och att man aldrig riktigt förstår vad det var, sannolikt något virus. 
    För du feberdagbok? Dvs kollar tempen vid fasta tider varje dag och antecknar? Det kan vara till stor hjälp vid utredningen. 

Vad det är i ditt fall är helt omöjligt att svara på. Men faktorer som spelar in är hur gammal du är, om du har några sjukdomar/mediciner sedan tidigare, om du har småbarn, om du har några som helst andra symptom?

• Sjukling12345

Nej har inte fört någon feberdagbok. Smart tips! Jag har två små barn och är rätt ung. Sen har jag absolut inga andra symtom.

:/

De har även gjort lungröntgen samt EKG men det såg bra ut.

Vill bara att de hittar var det är för hela familjen drabbas utav det här för att jag inte orkar vara den mamman jag vill.

Svar på tråden Haft feber i mer än 1 månad