• skpklm

Vårdnad under amning

Tow2Mater skrev 2014-10-15 16:40:43 följande:
    Samma källa tipsar om "1-2 år: Umgängesföräldern kan ha varannan helg (fre-sön) samt ev ytterligare ett dygn i varje vecka".

Säg mig skillnaden mot att 'umgängesföräldern' har barnet två dygn, sen har 'boendeforäldern' barnet i två dygn, etc och så turas man om, dvs har växelvis boende. En bra källa i ovrigt, men här vet de inte vad de pratar om. Tror de med "växelvis boende" menar varannan vecka i taget, men de definierra det inte så.
    "Barnets bästa i rättsprocessen"  utgiven av Barnombudsmannen 2003 anser att dagtidsumgänge passar ofta de allra minsta barnen bäst.
  • skpklm
    skpklm skrev 2014-10-18 21:22:04 följande:
    "Barnets bästa i rättsprocessen"  utgiven av Barnombudsmannen 2003 anser att dagtidsumgänge passar ofta de allra minsta barnen bäst.
    Med de allra minsta barnen avser Barnombudsmannen barn under tre år.   Umgänge på dagtid,  ofta,  rekommenderas i fall som det Ts beskriver.   Vilket i praktiken torde innebära att mamman tar emot mannen hon skaffat barn med i sitt och barnets hem tills barnet känner sig tryggt med pappan och är moget att sova över hos pappan.
  • skpklm
    Anonym (mc) skrev 2014-10-20 17:13:41 följande:
    Vad ska jag söka hjälp för?

För att jag är mogen nog att inse att ts hälsa kan komma att ändras efter graviditeten/förlossningen till det sämre?
    Och pappans hälsa likaväl -  om vi nu ska fantisera.
  • skpklm
    behindblueeyes skrev 2015-04-14 00:05:18 följande:

Jag kan tyvärr meddela att min dotter när hon var 3 månader, blev skickad mellan två hem, pga hennes far som vägrade något annat då hon drack ersättning också.

Vi var hos familjerättsbyrån, och då han satte på sig offerkoftan och manipulerade 2 av 2 handläggare så fick han igenom det... så min lilla älskling fick flytta mellan boenden var 3:e dag ungefär... och nu när hon är 1.5 år så är det vv för han vägrar gå med på annat...

Jag är själv enormt rädd att detta sätter spår för henne i framtiden, då man ser på henne redan nu att hon tar lång tid på sig att lita på män när det gäller mina kvinnliga och manliga vänner och familj.

Så tyvärr ställer sig inte alltid familjerätten på rätt sida... speciellt inte när ena föräldern sitter och blå ljuger och manipulerar och säger att allt är frid och fröjd med vår dotter...

Är det du som startade tråden?

Om det är så hemskt för ert barn -  har du stämt pappan för att få hans umgänge med ert barn organiserat på annat sätt?
Svar på tråden Vårdnad under amning