• BigMami

4e barnet till våren

Hej!

Jag väntar vårt 4e barn som beräknas födas 31/3-1/4-2015 & tänkte kolla om det fanns fler i samma situation
    Jag har en pojke född 03, en flicka född 04 och en flicka född 12. Jag själv är 83a och precis fyllda 31.

Välkomna!

• Svar på tråden 4e barnet till våren
  • Jhalie

Nä men precis. Samma sak här. Inget tråk inget kul

Vi har haft en bra helg!! Sovit!!!

Ätit. Umgåtts med vänner. Hälsat på familj här och där!! Skön slapp helg!!

Hur har eran helg varit?

Nu börjar folk fråga om jag är säker på att det inte är tvillingar... Den frågan brukar jag hinna få mååånga gånger innan bebisen kommer...

Ja, jag blir stor, nej det är bara en. Ja jag är säker... Phu

Arbetskläderna är bra trånga nu alltså och känner att det är kämpigt att tex resa sig ur soffan och sånt där man använder magmusklerna. Får nästan in fyra fingrar emellan musklerna nu!!

Hoppas de går ihop tillbaka ordentligt sen!!

Det gjorde de inte sist så jag fick sy ihop dem:-/

Mår du bra och så?

Känner att halsbrännan inte är långt borta heller. Men håller tummarna!!!!

Ha en bra dag

• BigMami

Helgen har varit ganska lugn. Släpade med barnen på shoppingcentrum på lördagen. Pappan ville vara hemma och spela. Dottern hade fått pengar i present så hon ville köpa nåt Men hade jag vetat att ALLA andra skulle dit just den dagen också hade jag inte åkt. Puh!!

Sedan har vi fixat lite hemma och så satt upp hyllor å så

Jag får också höra att det ser ut som två bebisar och jag HATAR det! Jag VET liksom själv att jag är stor de behöver inte påpeka det... Blir lika arg varje gång.

Jobbigt att böja sig å ta upp saker från golvet. Dels gör det ont i fogarna när jag böjer & lyfter benen å så.. Pew!

Jag har aldrig tänkt på några magmuskler. Har nog inga haha..

Jobbigt om du får halsbränna! Har hört att barnen har mycket hår då eller om de hickar har de också mycket hår Mina har haft mörkt hår när de föddes å pojken hickade mycket. Det gör han jag väntar nu också. Maken borrade med slagborr i går och då satte hickan igång! Tror han blev skrämd

Annars mår jag toppen

Skönt att ha en helg att bara sova på

• Jhalie

Ja jag vet. Galet mycket folk ute å handlar nu alltså. Fick en chock i helgen, tänkte att det skulle var lugnt nu innan lön å så... Men nej!!

Ja böja sig är inge kul...

Hahaha jo klart du har. Men du vet om du ligger ner i tex soffan och ska resa dig upp och magen formar sig som en kon, ett tält typ. Haha svårt att förklara. Att det blir som en utbuktning på mitten. Det är ju iaf pga att magmusklerna delat sig.

Vilket de ska göra men de ska ju oxå gå tillbaka efteråt!

Ja du dessa myter har haft grym halsbränna med alla och bara första sonen som hade massor av hår.

Mellansonen hade typ konstant hicka och ut kom han helt skallig:-/ men ändå lite kul med såna skrönor!!

• BigMami

Trodde inte heller det skulle vara så packat med folk! Tacka vet jag nätshopping! Slippa trängas bland baciller

Jag har aldrig tänkt på magmuskler så, men ska tänka på det nästa gång jag reser på mig. Men måste typ alltid rulla till sida för att komma upp när jag ligger :-/

Lika när jag sitter på golvet och leker med lilla så kommer jag knappt upp sen haha.. smidig som ett kassaskåp!!

Jag tycker också dessa myter är SÅ rolig! Den där linea nigra randen har jag aldrig sett röken av trots att jag har olika kön på barnen Men det har stämt med alla att tjejerna har dominerat på höger sida och pojkarna på vänster Och pendeln..

Pappan till barnen är mörk med melerade ögon så de har fått det av honom med mycket mörkt hår. Alla mina 3 barn har hans ögon då jag har blå.. Men det är fint

Och de fick hans pigment på sommaren, på mig ser till och med en Alvedon ut som en leverfläck

Glömmer vissa dagar att jag verkligen ÄR gravid! Usch det är otäckt.. Då man mår som bäst liksom..

Har också blivit tankspridd och glömmer lätt saker.. Huwa..

• Jhalie

Haha nä jag vet. Får oxå liksom tippa åt sidan för att komma ur soffan!! Smidig värre!

Jaha den om att tjejer ligger på höger sida har jag aldrig hört förr.

Det gör faktiskt min nu, men kan bero på att jag har moderkakan framme till vänster och inte känner lika mycket på den sidan.

Vad fint att barnen fått pigmentet från pappan. Bruna barn på sommaren är ju så gulligt

Alla mina är blonda och blåögda som jag.

Ska bli spännande å se hur denna blir. Pappan är iof ganska ljus men har lockigt hår och gröna ögon.

Ja herregud! Jag är väldigt tankspridd och virrig i vanliga fall. Ocj det är inte direkt bättre nu

Idag har vi spenderat dagen på sjukhuset:-/ började i morse då jag inte kunde kissa. Inte alls och efter frukosten var blåsan så full och gjorde ont. Tittade i toan och såg massor av blod.

Blev livrädd såklart så vi åkte till akuten. Blev skickade till förlossningen. Prover, undersökningar, tömning av urinblåsa osv osv... Ska tillbaka på torsdag för nya ultraljud och tömning om det behövs.

Sjukt obehagligt och skrämmande men är glad över att blodet var i urinen och inte från livmodern.

De ville inte bråka mer utan sa att de skulle göra en ordentligt utredning efter förlossningen med röntgen av njurar och kamera i urinblåsan... Låter inte lockande direkt.

Kissar fortfarande blod men det går iaf att kissa!!

Ska vara hemma imorgon och dricka mycket och förhoppningsvis skölja ur systemet ordentligt...

Usch ja, så det kan bli!!

Hoppas ni haft en bättre dag

• BigMami

Nej men fy usch! Så hemskt! Hur mår du nu? Skönt att bebis verkade må bra. Jag skulle bli livrädd! Urk.. Hemskt bara man inte har känt bebisen sparka på ett par timmar fastän den är så liten än så tror jag det är nåt fel.. Vad bra att de ska kolla upp det noggrannare sedan! Kan säkert vara njurarna har för mig man lätt kan få nåt åt njurarna när man är gravid men är osäker. Hemskt att inte kunna kissa!

Vila ut ordentligt i morgon nu!

Här har jag varit och ränt efter julklappar så nu har jag ont så jag knappt får med mig vänster ben :-/ Å så klart ville lilla att mamma skulle sitta på golvet och bygga torn! Å hej å hå när man ska upp sen! Hur ska detta sluta!? Är ju hälften kvar :-S

Är ni klara med klappar? Har "bara" 2 kvar åt barnen. De är de enda vi köper åt. Mormor & farmor får sedvanliga skol/dagisfoton men i år har vi inte beställt några än. Plånboken liksom dammar just nu så jag får superdåligt samvete.....

Hoppas du får en lugn kväll & natt! Sköt om dej nu!

• Jhalie

Ja jag blev livrädd... Med tanke på utomkvedset i våras fick jag panik när jag såg blod... Usch.

Men allt är ju bra med bebisen så då är det lungt!! Satte klockan så jag kunde gå upp i natt och kissa svider och blöder men får svar och ev antibiotika imorn.

Ja jag tänker oxå så när jag gör vissa grejer- hälften kvar haha!! Känns det bättre i benen idag?

Ska ta mig ut en sväng idag och fixa lite julisar tänkte jag. Har det mesta kvar till stora grabben. Så svårt eftersom han precis fyllde oxå...

Skönt att du nästan är klar!!

Nej vi köper oxå bara till barnen. Mormor får dagiskort och nåt vackert som barnen tillverkat

Hittar jag nåt speciellt så köper jag det till sambon men inte annars.

Till mellanbarnet ska vi göra ordning en hörna i lekrummet med egen soffa och tv- spel, draperi att dra för och så. Han delar ju rum med lillasyster så kan vara schysst med liten egen yta i hennes kaos.

Har tänkt att ställa i ordning allt natten till julafton så han ser det när han vaknar

Nu säger barnen att de kanske vill till pappa på jul... Åh är så kluven. Förstår dem oxå för dit kommer massa släkt och kusiner osv...

Vi kanske kan dela upp och ta halva dagen var... Svårt det ska vara då!!

Ska försöka få dottern att städa klart sitt rum så vi kan åka å handla... Hon är väl inne på timme nr 4 därinne sammanlagt... Hon hittar så mycket att leka med jämt så det går inte undan direkt. Haha

Ha en bra dag!!

• BigMami

Usch då förstår jag att du blev extra rädd! Hoppas du mår bättre idag i alla fall

Än så länge är det bättre i benen. Tänkte advents pynta men väntar nog med det lite.. Klättra upp och ner på en stol är ingen höjdare kanske..

Jag är ute efter en billig surfplatta till lilla och en till klapp till största pojken.. Maken har ju redan mej så han få inget

Mor & farföräldrarna blir alltid så glada över barnens handgjorda underverk

Mysigt det låter med egen hörna! Det kommer garanterat att bli uppskattat. Kom på mig själv med att småle när jag läste raderna. Så himla mysigt kvällen innan julaftons morgon

Svårt med julafton då man vill hinna med att träffa så många som möjligt men orkar inte åka runt överallt! Nej, lugnast är att stanna hemma....

Underbart när de små ska städa! Knappt att man hinner utanför dörren den dagen. Eller så blir lillasyster helt plötsligt väldigt rolig att leka med...

Ha det bra & sköt om dej!

• Jhalie

Idag är det mycket bättre! Inget blod och känner typ inget. Ska upp till sjukan snart och kolla läget.

Ja vi köpte en surfplatta till lilltjejen förra julen. En asics, kosta ca 1000:- tror jag och är glad att vi inte kosta på nåt värre då den idag har både sprucken skärm och sprucken högtalare. Men det verkar inte störa henne så!!

Ja jag tror det blir mysigt med en egen hörna. Storebror har ju allt så nu är det hans tur!! Tror han kommer bli stolt som en tupp!!!

Åh längtar tills jag får se hans reaktion!!!

Underbart!

Ja herregud, som 'tur' är har vi inte mycket släkt så det blir inte mycket farande alls. Tror vi är hemma julafton och åker till svägerskan på juldagen. Lagom

Köpte klart alla julklappar igår iaf!!! Fantastiskt!! Nu kan jag pusta ut!

Ska köpa en julklapp/inflyttningspresent till brorsan och hans tjej som precis köpt hus bara men det är ju enkelt!!!

Vilken lättnad, men det gixk åt några slantar:-/

Kan säga att dottern är fortfarande inte klar i sitt rum. Tror inte hon har plockat upp en enda pryl trots att hon var där större delen av dagen igår med.

Men oj vad hon leker med sina saker och det är ju positivt såklart så jag låter henne hållas lite

Kom på nu att vi har ingen byrå eller garderob till bebisen ännu en sak som måste inhandlas... Har inte ens tänkt tanken innan. Ska kolla ikea nästa helg när vin ändå ska köpa soffan till grabben. Finns säkert nån smal modell som vi kan klämma in i nåt hörn, haha!!

Kollade lite bebisklädet igår å Gud så gulligt det är. Har glömt hur små de är!!!

• BigMami

Vad skönt att du mår bättre

Själv har jag klättrat å bytt gardiner, satt upp advents stjärnor och så. I morgon blir det nog värre med pysslande då lilla är ledig från dagis och med allt klättrande idag så kommer jag säkerligen ha värk i morgon. kul!!

Skönt att du är klar med klappar Ja det är säkrast med en billig platta. Såg att siba hade en för 449 kr men den var ju slut överallt!

Än är det ingen brådska..

Det är ju så kul att se barnen på julaftons morgon när de får syn på alla klappar och så Man kan knappt sova själv den natten

Haha! Hon kanske hittade nån leksak som hon saknat i evigheter som blev extra rolig att leka med

Vi har en garderob med en trådback i som får räcka i början åt bebisen. Var in på KappAhl i helgen och största pojken valde ut en body åt bebisen Hade ju en gratiskupong där från vi föräldrar, så man fick välja vilken body man ville Han tog en beige med stjärnor på i stl 68. Supersöt!

Svar på tråden 4e barnet till våren