• EmsSvanen92a

Första träffen med partners familj?

Hej!
    Jag skulle vilja ha lite råd om en sak jag gått och grunnat på i några dagar nu. Jag har träffat en kille sen några månader tillbaka och vårt förhållande blev ganska snabbt seriöst så vid års skiftet ska vi flytta ihop till en ny bostad. Men nu är det så att jag inte har träffat hans familj än. Han har träffat dem från min sida som bor i stan. Men trots att hela hans släkt bor i samma stad har jag inte träffat dem men däremot några av hans kompisar.
    Men det jag funderar mest på är att han inte har berättat för sin familj att vi ska flytta ihop. Så gott som hela min släkt vet (Tack vare min skvallrande mamma) och mina närmsta vänner. Men han har inte berättat för sina vänner ens.
    Det var han som undrade om jag ville flytta med honom till hans nya boende. Och som det verkar på honom har han inte ändrat sig om att jag ska flytta med å vi pratar ofta om hur vi ska inreda mm.
    Men jag förstår verkligen inte varför han inte har sagt till någon att jag flyttar med. Har berättat för en del kompisar som tycker att det är konstigt en tycker inte det är lika konstigt då han aldrig haft ett seriöst förhållande tidigare men han är över 25 så tycker att han borde kunna prata med sin familj. Han är visserligen privat av sig men inte mot mig.
    Jag vet att det ända rätta svar jag kan få är att fråga honom vilket jag ska men jag vill vara lite förberedd på olika anledningar till varför han inte har berättat det för någon.

• Svar på tråden Första träffen med partners familj?
  • Stardust88

Sluta fundera, fråga honom istället, "när ska jag få träffa din familj?" Sen får du agera utifrån vad han har för svar. Att grunda på olika alternativ är det ingen som kommer bli klok på.

Svar på tråden Första träffen med partners familj?