• Anonym (Y)

    Nu har min j*vla dotter ställt till det igen

    Nu har min dotter gjort det igen. Idag har hon bitit 3 elever i armen och kastat en hink med vatten blandat med lera på en av lärarna under rasten. Jag orkar inte med den hör j*vla ungen mer. Jag kan varken ta med henne någonstans eller lämna henne någonstans utan att hon ska skapa kaos. För att nämna några exempel:
    - i somras målade syrrans man om huset. Min dotter skakade stegen så han föll ner 5 meter.
    - hon startade brandlarmet på skolan.
    - hon slog 4 killar förra veckan och tryckte deras huvud mot sanden (de var i och för sig mobbare men ändå!!)
    - när hon tycker att folk är jobbiga så örfilar hon dem för att få tyst på dem. Förra gånger har hon örfilat barn i hennes ålder så de platt fallit mot marken.
    - och...jag orkar inte räkna upp fler exempel för listan är för lång.

    Varje jävla dag ska hon göra något! Hon är egentligen ingen elak människa. Hon försöker bara vara rättvis av sig...men hon gör det på fel sätt. Hon sög exempelvis de fyra killarna för att de mobbade en tjej. Hon bet eleverna idag för att de också mobbade ett annat barn. Hon slängde vatten och leran på läraren för att hon inte läraren tog mobbingen på allvar osv.

    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Nu har min j*vla dotter ställt till det igen
  • Anonym (Lussan)

    Hur gammal är din dotter? Jag är INTE utbildad inom sjukdomar men hon verkar ha någon diagnos faktiskt. Tanken är god med mobbarna, men medlet fel. Men att skada din svåger, vad var vitsen med det? Om hon är liten får man verkligen hoppas att det går över och att du och den andra föräldern verkligen gör klart för henne att hon INTE kan ta saken i egna händer, utan att det är bättre att säga till en lärare eller annan vuxen på skolan. Kan det finnas något som hänt henne som kan ha framkallat en inre aggression hos henne, ex en skilsmässa, att hon tidigare varit mobbad eller på annat sätt känt sig osynlig?

  • Almina

    Hur gammal är hon?

    Det verkar som att hon behöver lite hjälp med konflikthantering. För även om hon vill väl så hanterar hon ju inte det på ett bra sätt. Vad säger skolan? Vad säger dottern?

    Har hon något emot din systers man?

    Ni kanske kan få hjälp av BUP?

  • Anonym (Y)

    Skolan är...tja...lite rädda för henne. När min dotter ger "onda blicken" (som lärarna kallar den) så vill de inte säga emot henne. Hon brukar ofta säga att hon är på jorden för att skapa rättvisa. Nej usch jag blir gråtfärdig nu när jag skriver det här för jag märker nu hur jag får henne att framstå som en idiot framför er. Men det är så hon säger och så hon agerar

  • Anonym (hmm)

    alltså va? hur kan du ens säga sådär om din egna dotter? Inte konstigt att hon är utåtagerande och arg.¨, något måste väl ligga bakom?

  • Anonym (Mamma)

    Stackars barn som har en mamma som säger så där om henne! Som mamma bör man älska sitt barn oavsett det hon har gjort. Gå till BUP med henne så att din arga dotter får hjälp. Hon har säkert nån psykisk sjukdom.

  • Anonym (Y)

    Vi har det inte lätt med henne. Hon har fått många örfilar pga detta men hon verkar inte förstå. Så vi har slutat med det. Nu får hon istället stanna inne i ett mörkt rum i ca 10 minuter som konsekvens när hon gör något illa. Då brukar hon be om ursäkt för det hon gjort.

  • Anonym (what?)
    Anonym (Y) skrev 2014-10-16 18:19:45 följande:

    Vi har det inte lätt med henne. Hon har fått många örfilar pga detta men hon verkar inte förstå. Så vi har slutat med det. Nu får hon istället stanna inne i ett mörkt rum i ca 10 minuter som konsekvens när hon gör något illa. Då brukar hon be om ursäkt för det hon gjort.


    Hoppas du skojar...?
  • Anonym (Nej...)

    Har vi kommit fram till hur gammal ungen är?

    Låter precis som mig när jag var 5-8.

    Världen är en orättvis plats och vuxna SER för fan aldrig vad som händer omkring dem - och som barn har man inte så många medel att ta till.
    Lyssna på henne, fråga VAD hon blev så arg på, visa att du tar det hon säger på allvar och utred vad som faktiskt hände. Mobbing, t.ex ÄR INTE OK. Om ditt barn reagerar på det enda sätt hon vet, för att ingen lyssnar på henne, så vore det enkelt löst genom att lyssna, respektera och agera därefter. En lärare som inte gör något åt mobbing, till exempel - måste åtgärdas. Av en vuxen.

  • Ojsan
    Anonym (Y) skrev 2014-10-16 18:19:45 följande:

    Vi har det inte lätt med henne. Hon har fått många örfilar pga detta men hon verkar inte förstå. Så vi har slutat med det. Nu får hon istället stanna inne i ett mörkt rum i ca 10 minuter som konsekvens när hon gör något illa. Då brukar hon be om ursäkt för det hon gjort.


    WTF?????
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Y) skrev 2014-10-16 18:19:45 följande:

    Vi har det inte lätt med henne. Hon har fått många örfilar pga detta men hon verkar inte förstå. Så vi har slutat med det. Nu får hon istället stanna inne i ett mörkt rum i ca 10 minuter som konsekvens när hon gör något illa. Då brukar hon be om ursäkt för det hon gjort.


    Snyggt försök, men där tog du det lite för långt...
Svar på tråden Nu har min j*vla dotter ställt till det igen